Kierowanie zespołem rozproszonym stanowi nieprzeciętne wyzwanie dla umiejętności współczesnego menedżera. Wszelkie działania natrafiają tu na barierę odległości między kierownikiem a personelem. Motywowanie, delegowanie zadań i ich weryfikowanie, udzielanie pochwał i przywoływanie do porządku pracowników, których się nie widzi, wymaga specyficznych kompetencji. Oferowane szkolenie dostarczy uczestnikom niezbędnej praktycznych umiejętności, aby skutecznie i kompleksowo zarządzali oni zespołem rozproszonym.
CELE SZKOLENIA:
- Poznanie zasad funkcjonowania grupy i tworzenia efektywnego zespołu rozproszonego
- Nabycie umiejętności rozpoznawania zasobów pracowników
- Podnoszenie efektywności całego zespołu poprzez zastosowanie technik prawidłowej komunikacji w sytuacji rozproszenia
- Podniesienie kluczowych funkcji menedżerskich w zakresie delegowania zadań, udzielania informacji zwrotnej, dyscyplinowania, rozwoju i motywowania pracowników
- Nabycie umiejętności odpowiedzialnego podejmowania decyzji w zespole
- Podniesienie kompetencji w zakresie sprawnego wytyczania kierunku działania zespołu
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:
- Zarządzanie zespołem rozproszonym
- style zarządzania na odległość
- wiedza i umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania
- diagnoza preferowanego stylu zarządzania
- Motywowanie na odległość
- co wpływa na efektywność motywacji?
- pułapki motywowania przez telefon
- reguły skutecznego inspirowania pracowników
- trening wykorzystania wiedzy i umiejętności w praktyce
- Informacja zwrotna przez telefon
- pozytywna – wykorzystanie pochwał do motywacji pracowników
- negatywna – dyscyplinowanie nastawione na zmianę postawy/zachowania
- Delegowanie
- różnica pomiędzy zlecaniem a delegowaniem
- wykorzystanie delegowania do zwiększania motywacji i efektywności pracy
- Najczęstsze błędy w zarządzaniu zespołem rozproszonym
- Identyfikacja błędów
- Metody eliminowania nieprawidłowości w kierowaniu na odległość
Po zakończeniu warsztatów uczestnicy poprawią oraz nabędą umiejętności:
- doboru stylu zarządzania do sytuacji
- efektywnego motywowania na odległość
- inspirowania do realizacji trudnych zadań
- udzielania pozytywnych informacji zwrotnych i wykorzystywania ich do motywacji
- skutecznego eliminowania błędów i objawów niesubordynacji
- zapobiegania błędom i efektywnego realizowania celów firmy bez możliwości osobistego nadzoru nad zespołem
Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl