Osiągnięcie, przez pracowników, pożądanych rezultatów i założonych celów zdeterminowane jest, w znaczącym stopniu, ich motywacją do pracy. Zarządzanie przez cele to zorientowana na wynik technika, gdzie przełożony systematycznie ustala z podwładnymi konkretne zadania, które oni akceptują i są zdolni je realizować. Celem jest motywowanie personelu, a nie jego nadzorowanie. Oferowane szkolenie przybliży uczestnikom teorię i praktykę koncepcji ZPC.
CEL SZKOLENIA:
- poznanie podstaw teorii i filozofii ZPC
- zdobycie umiejętności kierowania pracą podwładnych i własną, za pomocą dobrze sformułowanych celów
- nauka wyznaczania i realizowania celów
- uświadomienie roli zaangażowania i motywowania
- poznanie zasad wspólnego ustalania celów i określania priorytetów
- nabycie umiejętności łączenia celów indywidualnych z nadrzędnymi celami strategicznymi organizacji
- poznanie zasad oceny realizacji celów
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:
- Wprowadzenie do koncepcji Zarządzania Przez Cele (ZPC)
- Skuteczność – zdolność do realizacji celów
- Rozpoznanie „dołka” – kiedy wyznaczyć nowy cel?
- Coaching, jako wsparcie do osiągania celów
- Zarządzanie Przez Cele
- Czym jest zarządzanie przez cele?
- Zasady i kluczowe elementy ZPC
- „Pułapki” ZPC na starcie
- Gdzie i kiedy stosować ZPC?
- Wady i zalety ZPC
- Przygotowanie lidera do Zarządzania Przez Cele
- Określenie obszarów odpowiedzialności
- Określenie wkładu w realizację celów
- Wybór obszarów celów
- Określenie i wybór wskaźników oceny działania.
- Wyznaczanie celów
- Cele ogólne, szczegółowe i zasada „smart”
- Proces planowania celów i określania priorytetów
- Przygotowanie zespołu do ZPC
- Elementy ZPC a strategia firmy
- Współpraca w zespole, zadania i status zespołu
- Zrozumienie miejsca zespołu w realizacji celów organizacji
- Narzędzia liderów: metoda warsztatowa ukierunkowania celów zespołu
- Motywacja i komunikacja zespołu w realizacji celów
- Elementy efektywnej motywacji
- Komunikacja we współpracy zespołu
- Pomiar i ocena wyników działania zespołu
- Kontrola realizacji celów
- Rozmowy monitorujące i oceniające
- Punkty milowe i odpowiedzialność za wynik
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Precyzyjnego formułowania celów
- Odnajdywania związków między celami biznesowymi firmy a celami pojedynczych pracowników
- Przedstawiania pracownikom celów w jasny i zrozumiały sposób
- Motywowania zespołu przez wyznaczone cele
- Rzetelnej oceny postępu pracy w kontekście ustalonych celów
- Dostosowywania celów do poziomu zaangażowania i kompetencji pracowników
- Stosowania prawidłowych metod formułowania celów
- Ustalania priorytetów
- Ustanawiania celów wspólnie z zespołem
- Przekazywania motywującej informacji zwrotnej
- Przeprowadzania oceny postępu realizacji celów
- Zwiększania satysfakcji z wykonywanej pracy
- Zarządzania czasem i planowania działań
- Prawidłowej komunikacji
Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl