Menu

Osiągnięcie, przez pracowników, pożądanych rezultatów i założonych celów zdeterminowane jest, w znaczącym stopniu, ich motywacją do pracy. Zarządzanie przez cele to zorientowana na wynik technika, gdzie przełożony systematycznie ustala z podwładnymi konkretne zadania, które oni akceptują i są zdolni je realizować. Celem jest motywowanie personelu, a nie jego nadzorowanie. Oferowane szkolenie przybliży uczestnikom teorię i praktykę koncepcji ZPC.

 

CEL SZKOLENIA:

  • poznanie podstaw teorii i filozofii ZPC
  • zdobycie umiejętności kierowania pracą podwładnych i własną, za pomocą dobrze sformułowanych celów
  • nauka wyznaczania i realizowania celów
  • uświadomienie roli zaangażowania i motywowania
  • poznanie zasad wspólnego ustalania celów i określania priorytetów
  • nabycie umiejętności łączenia celów indywidualnych z nadrzędnymi celami strategicznymi organizacji
  • poznanie zasad oceny realizacji celów

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Wprowadzenie do koncepcji Zarządzania Przez Cele (ZPC)
  • Skuteczność – zdolność do realizacji celów
  • Rozpoznanie „dołka” – kiedy wyznaczyć nowy cel?
  • Coaching, jako wsparcie do osiągania celów
  1. Zarządzanie Przez Cele
  • Czym jest zarządzanie przez cele?
  • Zasady i kluczowe elementy ZPC
  • „Pułapki” ZPC na starcie
  • Gdzie i kiedy stosować ZPC?
  • Wady i zalety ZPC
  1. Przygotowanie lidera do Zarządzania Przez Cele  
  • Określenie obszarów odpowiedzialności
  • Określenie wkładu w realizację celów
  • Wybór obszarów celów
  • Określenie i wybór wskaźników oceny działania.
  1. Wyznaczanie celów
  • Cele ogólne, szczegółowe i zasada „smart”
  • Proces planowania celów i określania priorytetów
  1. Przygotowanie zespołu do ZPC
  • Elementy ZPC a strategia firmy
  • Współpraca w zespole, zadania i status zespołu
  • Zrozumienie miejsca zespołu w realizacji celów organizacji
  • Narzędzia liderów: metoda warsztatowa ukierunkowania celów zespołu
  1. Motywacja i komunikacja zespołu w realizacji celów
  • Elementy efektywnej motywacji
  • Komunikacja we współpracy zespołu
  1. Pomiar i ocena wyników działania zespołu
  • Kontrola realizacji celów
  • Rozmowy monitorujące i oceniające
  • Punkty milowe i odpowiedzialność za wynik

PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Precyzyjnego formułowania celów
  • Odnajdywania związków między celami biznesowymi firmy a celami pojedynczych pracowników
  • Przedstawiania pracownikom celów w jasny i zrozumiały sposób
  • Motywowania zespołu przez wyznaczone cele
  • Rzetelnej oceny postępu pracy w kontekście ustalonych celów
  • Dostosowywania celów do poziomu zaangażowania i kompetencji pracowników
  • Stosowania prawidłowych metod formułowania celów
  • Ustalania priorytetów
  • Ustanawiania celów wspólnie z zespołem
  • Przekazywania motywującej informacji zwrotnej
  • Przeprowadzania oceny postępu realizacji celów
  • Zwiększania satysfakcji z wykonywanej pracy
  • Zarządzania czasem i planowania działań
  • Prawidłowej komunikacji

Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl