Menu

Celem szkolenia jest pogłębienie i/lub zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu zmiennej wartości pieniądza w czasie, modeli wyceny pojedynczych bilansów oraz opcji strategicznych i metod wyceny wartości aktywów niematerialnych. Uczestnicy zdobędą i podniosą kompetencje z zakresu kalkulacji finansowych, szacowania dóbr niematerialnych oraz umiejętnego doboru narzędzi do pozyskania użytecznych informacji w powyższej tematyce. Właściwe decyzje wymagają rzetelnych podstaw.

 

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

  1. Charakterystyka najważniejszych aktywów niematerialnych
  • Marka
  • Technologiczne aktywa niematerialne
  • Kapitał ludzki
  • Relacje z klientami
  • Kultura organizacyjna i przywództwo
  • Reputacja
  • Relacje z partnerami i sieci
  • Inne aktywa niematerialne
  1. Ogólne zasady pomiaru kapitału intelektualnego i dóbr niematerialnych
  • Motywy pomiaru
  • Poprawa wewnętrznego zarządzania
  • Raportowanie zewnętrzne
  • Potrzeby statutowe i transakcyjne
  • Sposoby pomiaru kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych
  • Ogólne zasady wyceny kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych
  1. Modele wyceny kapitału intelektualnego i dóbr niematerialnych przedsiębiorstwa
  • Klasyczne modele wyceny
  • Przedmiot wyceny
  • Globalna wycena kapitału intelektualnego
  • Wartość rynkowa a wartość księgowa
  • Skalkulowana wartość niematerialna
  • Dochody z kapitału wiedzy
  • Modele wyceny pojedynczych aktywów niematerialnych
  • Metody wyceny przedsiębiorstwa – kosztowe, rynkowe, dochodowe
  • Szacowanie ekonomicznej wartości dodanej
  1. Opcje realne w wycenie aktywów niematerialnych
  • Charakterystyka opcji realnych
  • Aktywa niematerialne jako opcje realne
  • Etapy w analizie opcji realnych
  • Modele wyceny opcji
  1. Wycenianie marki
  • Geneza, zasady, metody wyceny marki
  • Zastosowanie opcji realnych w wycenie marki
  • Opcja odłożenia w czasie inwestycji w markę
  • Opcja ekspansji – możliwość rozszerzenia marki
  • Opcja wyboru – możliwość wyboru pomiędzy działaniami
  1. Bilans technolologiczny
  • Zasady wyceny aktywów technologicznych przedsiębiorstwa
  • Wycena patentu
  • Metody kosztowe, rynkowe, dochodowe
  • Zastosowanie opcji realnych w wycenie aktywów technologicznych
  1. Wycena relacji z klientem
  • Wartość życiowa klienta
  • Wycena wartości życiowej klienta w strategii zarządzania relacjami z klientem
  • Zastosowanie wartości życiowej klienta do wyceny przedsiębiorstwa
  • Zastosowanie opcji realnych w wycenie strategii CRM
  1. Model szacowania kosztu kapitału i wyceny kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
  • Koszt kapitału przedsiębiorstwa
  • Zasady pomiaru kosztu kapitału przedsiębiorstwa
  • Aktywa niematerialne a koszt kapitału
  • Ilustracja sposobu szacowania realnego kosztu kapitału firmy
  • Dostęp do informacji a koszt kapitału
  • Porównanie metod wyceny kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych
  • Wycena kapitału intelektualnego a wartość fundamentalna przedsiębiorstwa

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl