Celem szkolenia jest pogłębienie i/lub zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu zmiennej wartości pieniądza w czasie, modeli wyceny pojedynczych bilansów oraz opcji strategicznych i metod wyceny wartości aktywów niematerialnych. Uczestnicy zdobędą i podniosą kompetencje z zakresu kalkulacji finansowych, szacowania dóbr niematerialnych oraz umiejętnego doboru narzędzi do pozyskania użytecznych informacji w powyższej tematyce. Właściwe decyzje wymagają rzetelnych podstaw.
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
- Charakterystyka najważniejszych aktywów niematerialnych
- Marka
- Technologiczne aktywa niematerialne
- Kapitał ludzki
- Relacje z klientami
- Kultura organizacyjna i przywództwo
- Reputacja
- Relacje z partnerami i sieci
- Inne aktywa niematerialne
- Ogólne zasady pomiaru kapitału intelektualnego i dóbr niematerialnych
- Motywy pomiaru
- Poprawa wewnętrznego zarządzania
- Raportowanie zewnętrzne
- Potrzeby statutowe i transakcyjne
- Sposoby pomiaru kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych
- Ogólne zasady wyceny kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych
- Modele wyceny kapitału intelektualnego i dóbr niematerialnych przedsiębiorstwa
- Klasyczne modele wyceny
- Przedmiot wyceny
- Globalna wycena kapitału intelektualnego
- Wartość rynkowa a wartość księgowa
- Skalkulowana wartość niematerialna
- Dochody z kapitału wiedzy
- Modele wyceny pojedynczych aktywów niematerialnych
- Metody wyceny przedsiębiorstwa – kosztowe, rynkowe, dochodowe
- Szacowanie ekonomicznej wartości dodanej
- Opcje realne w wycenie aktywów niematerialnych
- Charakterystyka opcji realnych
- Aktywa niematerialne jako opcje realne
- Etapy w analizie opcji realnych
- Modele wyceny opcji
- Wycenianie marki
- Geneza, zasady, metody wyceny marki
- Zastosowanie opcji realnych w wycenie marki
- Opcja odłożenia w czasie inwestycji w markę
- Opcja ekspansji – możliwość rozszerzenia marki
- Opcja wyboru – możliwość wyboru pomiędzy działaniami
- Bilans technolologiczny
- Zasady wyceny aktywów technologicznych przedsiębiorstwa
- Wycena patentu
- Metody kosztowe, rynkowe, dochodowe
- Zastosowanie opcji realnych w wycenie aktywów technologicznych
- Wycena relacji z klientem
- Wartość życiowa klienta
- Wycena wartości życiowej klienta w strategii zarządzania relacjami z klientem
- Zastosowanie wartości życiowej klienta do wyceny przedsiębiorstwa
- Zastosowanie opcji realnych w wycenie strategii CRM
- Model szacowania kosztu kapitału i wyceny kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
- Koszt kapitału przedsiębiorstwa
- Zasady pomiaru kosztu kapitału przedsiębiorstwa
- Aktywa niematerialne a koszt kapitału
- Ilustracja sposobu szacowania realnego kosztu kapitału firmy
- Dostęp do informacji a koszt kapitału
- Porównanie metod wyceny kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych
- Wycena kapitału intelektualnego a wartość fundamentalna przedsiębiorstwa
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl