Trade Marketing jest dziedziną z pogranicza sprzedaży i marketingu, która bezpośrednio wzmacnia efektywność pracy działów handlowych. Pokazuje, jak za pomocą różnorodnych narzędzi, skutecznie wpływać na proces kupowania i motywację klientów do wyboru konkretnych produktów. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników, w sposób kompleksowy, z zagadnieniami Trade Marketingu, aby potrafili oni maksymalizować pozycję firmy w kanałach sprzedaży oraz u poszczególnych partnerów handlowych.
CELE SZKOLENIA:
- Wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia, niezbędne do stworzenia i/lub doskonalenia działania Trade Marketingu w firmie
- Poznanie znaczenia Trade Marketingu w maksymalizacji działań marketingowych
i planowaniu działań rynkowych - Przedstawienie aktualnych preferencji nabywców oraz metod analizy ich zachowań
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
- Trade Marketing – definicja
- Skąd się wziął i dlaczego ma takie znaczenie?
- Jak bardzo może wpłynąć na wyniki firmy?
- Czynniki wpływające na decyzje podejmowane przez Klientów
- Typy zachowań konsumenckich
- Fazy procesu podejmowania decyzji
- Określanie profilu konsumenta
- Komunikacja marketingowa
- Przekaz produktu
- Informacje zwrotne od konsumentów
- Merchandising
- Klasyfikacja materiałów POS
- Opracowywanie i wdrażanie strategii dla różnych kanałów dystrybucji
- Znaczenie znajomości zachowań konsumenckich
- Innowacyjne Narzędzia Promocyjne
- Planner aktywności promocyjnych
- Kryteria doboru nośników
- Kontrola inwestycji promocyjnych
- Standardowe i niestandardowe działania marketingowe
- Zarządzanie Kategorią
- Rola kategorii
- Proces zarządzania kategorią
- Shelf planning
- Badanie oraz analiza rynku i konkurencji
- Logistyka w Trade Marketing
- E-marketing
- Trade Marketing a prawo
- Promocje sprzedaży a kwestie podatkowe
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Trafnego identyfikowania zachowań konsumenckich
- Efektywnego wykorzystania informacji zwrotnych od klientów
- Planowania i wdrażania strategii z wykorzystaniem technik Merchandisingu
- Właściwego doboru i stosowania w praktyce nowoczesnych narzędzi marketingowych
- Skutecznego zarządzania konkretną kategorią produktów
- Stosowania sprawdzonych metod badania rynku i konkurencji
- Stosowania technik TM również w sklepach internetowych
Trenerzy prowadzący warsztat to praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie w branży marketingu i PR, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności
i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl