Menu

Trade Marketing jest dziedziną z pogranicza sprzedaży i marketingu, która bezpośrednio wzmacnia efektywność pracy działów handlowych. Pokazuje, jak za pomocą różnorodnych narzędzi, skutecznie wpływać na proces kupowania i motywację klientów do wyboru konkretnych produktów. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników, w sposób kompleksowy, z zagadnieniami Trade Marketingu, aby potrafili oni maksymalizować pozycję firmy w kanałach sprzedaży oraz u poszczególnych partnerów handlowych.

 

CELE SZKOLENIA:

  • Wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia, niezbędne do stworzenia i/lub doskonalenia działania Trade Marketingu w firmie
  • Poznanie znaczenia Trade Marketingu w maksymalizacji działań marketingowych
    i planowaniu działań rynkowych
  • Przedstawienie aktualnych preferencji nabywców oraz metod analizy ich zachowań

 

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

 

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

  1. Trade Marketing – definicja
  • Skąd się wziął i dlaczego ma takie znaczenie?
  • Jak bardzo może wpłynąć na wyniki firmy?
  1. Czynniki wpływające na decyzje podejmowane przez Klientów
  • Typy zachowań konsumenckich
  • Fazy procesu podejmowania decyzji
  • Określanie profilu konsumenta
  1. Komunikacja marketingowa
  • Przekaz produktu
  • Informacje zwrotne od konsumentów
  1. Merchandising
  • Klasyfikacja materiałów POS
  • Opracowywanie i wdrażanie strategii dla różnych kanałów dystrybucji
  • Znaczenie znajomości zachowań konsumenckich
  1. Innowacyjne Narzędzia Promocyjne
  • Planner aktywności promocyjnych
  • Kryteria doboru nośników
  • Kontrola inwestycji promocyjnych
  • Standardowe i niestandardowe działania marketingowe
  1. Zarządzanie Kategorią
  • Rola kategorii
  • Proces zarządzania kategorią
  • Shelf planning
  1. Badanie oraz analiza rynku i konkurencji
  2. Logistyka w Trade Marketing
  3. E-marketing
  4. Trade Marketing a prawo
  • Promocje sprzedaży a kwestie podatkowe

 

PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Trafnego identyfikowania zachowań konsumenckich
  • Efektywnego wykorzystania informacji zwrotnych od klientów
  • Planowania i wdrażania strategii z wykorzystaniem technik Merchandisingu
  • Właściwego doboru i stosowania w praktyce nowoczesnych narzędzi marketingowych
  • Skutecznego zarządzania konkretną kategorią produktów
  • Stosowania sprawdzonych metod badania rynku i konkurencji
  • Stosowania technik TM również w sklepach internetowych

Trenerzy prowadzący warsztat to praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie w branży marketingu i PR, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności
i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl