Zespół oparty na wzajemnej współpracy jego członków jest podstawą skutecznego realizowania wyznaczonych celów. Szkolenie przygotowane zostało dla kadry kierowniczej oraz wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoją skuteczność w zakresie tworzenia atmosfery współpracy oraz usprawnienia organizacji działań.
Uczestnicy nabędą praktycznych umiejętności postępowania w sytuacjach konfliktu. Udział w warsztatach teambuilding to doskonały sposób na zbudowanie trwałych fundamentów swojego zespołu.
CELE SZKOLENIA:
- doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
- zmotywowanie do osiągania celów zespołu
- trening umiejętności komunikacyjnych
- integracja zespołu w celu zwiększenia efektywności realizacji zadań
- budowanie relacji i hierarchii
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń.
Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
- Istota, znaczenie i rola pracy zespołowej
- Czym zespół jest i nie jest? (zespół a grupa – istotne różnice)
- Praca zespołowa i jej znaczenie
- Zalety i zagrożenia w pracy zespołowej
- Cele jednostkowe a zespołowe (jak uzyskać ich spójność)
- Zespół jako klucz do sukcesu firmy
- Efektywna współpraca i komunikacja w zespole
- Zasady i metody efektywnej współpracy zespołowej
- Przeszkody i trudności we współpracy zespołowej i metody przezwyciężania ich
- Pomocne reguły i techniki efektywnej komunikacji w zespole
- Uświadomienie sobie barier komunikacyjnych i sposoby radzenia sobie z nimi
- Co to znaczy efektywnie działać w zespole?
- Rola i znaczenie menedżera/lidera zespołu w rozwijaniu i doskonaleniu efektywnej współpracy i komunikacji zespołowej
- Zasady budowania i rozwoju zespołu
- Etapy budowania i rozwoju zespołu
- Rola i działania menedżera w poszczególnych etapach rozwoju zespołu
- Jak zbudować zespół wysokiej skuteczności? (High Performing Team)
- Najważniejsze zagrożenia w poszczególnych etapach rozwoju zespołu
- Team coaching – rola menedżera jako coacha zespołu
- Komunikacja i budowanie dobrych relacji w zespole
- Jak zarządzać zróżnicowanym zespołem?
- Typy osobowości a efektywna komunikacja w zespole
- Jak być elastycznym w relacjach zespołowych?
- Budowanie dobrych relacji w zespole a efektywność pracy zespołowej
- Bariery komunikacyjne – jak sobie z nimi radzić?
- Jak efektywnie współpracować mimo różnic?
- Wspólne podejmowanie decyzji w zespole
- Proces podejmowania decyzji w zespole
- Dwa podejścia do podejmowania decyzji zespołowych: Advocacy vs Inquiry
- Bariery i trudności w podejmowaniu decyzji zespołowych – jak efektywnie współpracować mimo różnic?
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- korzystania z zalet pracy zespołowej
- określania swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju w celu podniesienia efektywności pracy zespołowej
- opierania się na zasadach, metodach i formach współpracy, komunikacji zespołowej i budowania dobrych relacji w zespole
- zapobiegania konfliktom w zespole
- wspólnego podejmowania konstruktywnych decyzji
- stosowania metod i technik przekazywania informacji zwrotne
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl