Umiejętność zarządzania ludźmi jest podstawą działania skutecznego menedżera. Oferowane szkolenie pozwala nabyć oraz udoskonalić posiadane kompetencje z zakresu zarządzania zespołem. To warsztat, który w sposób kompleksowy ujmuje tematykę wewnątrzgrupowych interakcji. Nacisk położony został na narzędzia motywowania pracowników, trening kompetencji kierownika oraz umiejętność delegowania zadań. Celem szkolenia jest poznanie tajników profesjonalnego i kompleksowego dowodzenia zespołem.
CELE SZKOLENIA:
- Nabycie i/lub pogłębienie wiedzy na temat skutecznego kierowania zespołem pracowników
- Dopasowanie stylów kierowniczych uczestników do poziomu kompetencji ich zespołów
- Poszerzenie wiedzy na temat roli menedżera
- Nabycie umiejętności motywowania pracowników
- Zdobycie praktycznych umiejętności w stosowaniu stylów zarządzania w codziennym działaniu
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
- Być przywódcą – kierowanie innymi
- podstawy i zasady wywierania wpływu na innych
- style kierowania zespołem
- klimaty organizacyjne
- kształtowanie autorytetu przywódcy
- predyspozycje i funkcje przywódcy
- Zarządzanie zespołem
- komunikacja i jej skuteczność w kontaktach personalnych
- przywództwo w organizacji – cechy menedżera i lidera, ich skuteczność w firmie
- umiejętność wprowadzania zmian
- podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów
- style kierowania, funkcje kierownicze
- doskonalenie organizacji, zarządzanie zmianą
- Motywowanie zespołu
- psychospołeczne uwarunkowania doboru stylu zarządzania
- koncepcje i zasady motywowania, modele motywacji
- funkcje motywowania
- płacowe i pozapłacowe środki motywacji
- wewnętrzne i zewnętrzne czynniki motywowania do działań
- system wynagradzania pracowników
- Integracja i funkcjonowanie zespołu zadaniowego
- techniki integracji zespołu zadaniowego
- zasady umacniania produktywności i żywotności zespołu zadaniowego
- komunikacja w zespole
- Dobrodziejstwo czy zło? – konflikt w zespole
- sytuacje prowadzące do konfliktu
- dynamika konfliktu
- metody diagnozowania i rozwiązywania sytuacji konfliktowej
- kierowanie konfliktem
- Funkcjonowanie zespołu
- organizacja pracy własnej przywódcy
- organizacja pracy zespołu
- podejmowanie decyzji: indywidualnie czy w zespole?
- wpływ metod pracy własnej na organizację pracy zespołu
- ocena pracy zespołu
- Delegowanie
- Zasady i etapy delegowania
- Schemat rozmowy delegującej
- Przeprowadzenie rozmowy delegującej
- Delegowanie i zlecanie zadań w praktyce. Monitorowanie wykonalności zadań.
- Elementy egzekwowania
Po zakończeniu warsztatów uczestnicy poprawią oraz nabędą umiejętności:
- Zarządzania zespołem zgodny z nowoczesnymi standardami
- Skutecznego motywowania pracowników
- Integrowania zespołu
- Prawidłowego i jasnego komunikowania się z podwładnymi
- Sprawnego i efektywnego rozwiązywania konfliktów
- Organizowania pracy własnej i zespołu
- Szybkiego podejmowania decyzji
- Delegowania i egzekwowania zadań
Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl