Menu

Umiejętność zarządzania ludźmi jest podstawą działania skutecznego menedżera. Oferowane szkolenie pozwala nabyć oraz udoskonalić posiadane kompetencje z zakresu zarządzania zespołem. To warsztat, który w sposób kompleksowy ujmuje tematykę wewnątrzgrupowych interakcji. Nacisk położony został na narzędzia motywowania pracowników, trening kompetencji kierownika oraz umiejętność delegowania zadań. Celem szkolenia jest poznanie tajników profesjonalnego i kompleksowego dowodzenia zespołem.

 

CELE SZKOLENIA:

  • Nabycie i/lub pogłębienie wiedzy na temat skutecznego kierowania zespołem pracowników
  • Dopasowanie stylów kierowniczych uczestników do poziomu kompetencji ich zespołów
  • Poszerzenie wiedzy na temat roli menedżera
  • Nabycie umiejętności motywowania pracowników
  • Zdobycie praktycznych umiejętności w stosowaniu stylów zarządzania w codziennym działaniu

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

  1. Być przywódcą – kierowanie innymi
  • podstawy i zasady wywierania wpływu na innych
  • style kierowania zespołem
  • klimaty organizacyjne
  • kształtowanie autorytetu przywódcy
  • predyspozycje i funkcje przywódcy
  1. Zarządzanie zespołem
  • komunikacja i jej skuteczność w kontaktach personalnych
  • przywództwo w organizacji – cechy menedżera i lidera, ich skuteczność w firmie
  • umiejętność wprowadzania zmian
  • podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów
  • style kierowania, funkcje kierownicze
  • doskonalenie organizacji, zarządzanie zmianą
  1. Motywowanie zespołu
  • psychospołeczne uwarunkowania doboru stylu zarządzania
  • koncepcje i zasady motywowania, modele motywacji
  • funkcje motywowania
  • płacowe i pozapłacowe środki motywacji
  • wewnętrzne i zewnętrzne czynniki motywowania do działań
  • system wynagradzania pracowników
  1. Integracja i funkcjonowanie zespołu zadaniowego
  • techniki integracji zespołu zadaniowego
  • zasady umacniania produktywności i żywotności zespołu zadaniowego
  • komunikacja w zespole
  1. Dobrodziejstwo czy zło? – konflikt w zespole
  • sytuacje prowadzące do konfliktu
  • dynamika konfliktu
  • metody diagnozowania i rozwiązywania sytuacji konfliktowej
  • kierowanie konfliktem
  1. Funkcjonowanie zespołu
  • organizacja pracy własnej przywódcy
  • organizacja pracy zespołu
  • podejmowanie decyzji: indywidualnie czy w zespole?
  • wpływ metod pracy własnej na organizację pracy zespołu
  • ocena pracy zespołu
  1. Delegowanie
  • Zasady i etapy delegowania
  • Schemat rozmowy delegującej
  • Przeprowadzenie rozmowy delegującej
  • Delegowanie i zlecanie zadań w praktyce. Monitorowanie wykonalności zadań.
  • Elementy egzekwowania

Po zakończeniu warsztatów uczestnicy poprawią oraz nabędą umiejętności:

  • Zarządzania zespołem zgodny z nowoczesnymi standardami
  • Skutecznego motywowania pracowników
  • Integrowania zespołu
  • Prawidłowego i jasnego komunikowania się z podwładnymi
  • Sprawnego i efektywnego rozwiązywania konfliktów
  • Organizowania pracy własnej i zespołu
  • Szybkiego podejmowania decyzji
  • Delegowania i egzekwowania zadań

Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl