Zarządzanie zespołem – samo objęcie stanowiska kierowniczego nie wystarcza, aby być szefem. Autentyczna współpraca z ludźmi opiera się na profesjonalnym podejściu menedżerskim i umiejętnym korzystaniu z posiadanych narzędzi kierowniczych. Oferowane szkolenie zapozna uczestników z podstawami kompleksowego zarządzania zespołem, kładąc nacisk na technikę delegowania zadań i ocenę ich wykonania oraz sposoby motywowania pracowników, dostarczając konkretnych narzędzi doskonalenia umiejętności kierowniczych.
„Zarządzanie ludźmi nie polega na rządzeniu nimi, tylko na zbudowaniu takich relacji, aby sami poszli za Tobą.”
CELE SZKOLENIA:
- Poznanie zasad funkcjonowania zespołu pracowników
- Nabycie umiejętności planowania pracy zespołu
- Zrozumienie zasad i narzędzi motywowania pracowników
- Zdobycie umiejętności rzetelnego oceniania pracy zespołu
- Poznanie narzędzi karania i nagradzania
- Nabycie umiejętności kierowania zespołem w sytuacjach trudnych i kryzysowych
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
- Rola szefa, czyli jak się odnaleźć w zarządzaniu
- Wydawanie poleceń i stawianie zadań pracownikom
- Feedback, jako podstawowe narzędzie menedżerskie
- Motywująca rola informacji zwrotnej
- Skutki braku informacji
- Jasność oczekiwań
- Jak tworzyć przejrzyste i sprawiedliwe kryteria oceny?
- Jakie są moje oczekiwania wobec ludzi?
- Jasność stawianych oczekiwań, jako podstawowy element zarządzania
- Expose szefa – przygotowanie, formułowanie, wygłaszanie
- Docenianie pracowników
- Zasady skutecznego doceniana i podtrzymywania inicjatywy zespołowych
- Techniki prowadzenia rozmów doceniających
- metody skutecznego nagradzania pracowników
- Dyscyplinowanie pracowników
- Zasady skutecznego dyscyplinowania
- Rodzaje sankcji
- Metody budowania świadomości i odpowiedzialności pracowników
- Delegowanie zadań
- Zasady skutecznego delegowania zadań
- Prowadzenie spotkań
- Spotkanie, odprawa – po co?, kiedy? jak?
- Modelowa struktura spotkań
- Metodologia prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami
- Jak ogłaszać zmiany jednocześnie budując autorytet?
- Zwolnienia -niepopularne informacje
- Podsumowanie i indywidualny plan działania
Po zakończeniu warsztatów uczestnicy poprawią oraz nabędą umiejętności:
- efektywnej współpracy z zespołem
- prawidłowego delegowania zadań i obiektywnej oceny ich wykonania
- właściwego doboru narzędzi motywowania pracowników
- prawidłowego dyscyplinowania oraz adekwatnego doceniania zespołu
Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl