Menu

Negocjacje są nieodłącznym elementem biznesu. To strategiczna gra, w której każdy ruch musi być wyważony, a działanie partnera – przewidziane. Sztuka skutecznego prowadzenia negocjacji jest cenna zarówno podczas realizowania strategicznych zadań firmy, w czasie codziennych kontaktów ze współpracownikami, jak i w życiu prywatnym. Podczas szkolenia uczestnicy poznają tajniki procesu negocjacji oraz nabędą praktycznych umiejętności ich profesjonalnego prowadzenia.

 

CELE SZKOLENIA:

  •  Nabycie umiejętności, pozwalających na wysoką skuteczność w negocjacjach
  •  Budowanie świadomości procesu negocjacyjnego, jako wielopoziomowego procesu komunikowania, nakierowanego na poszukiwanie wspólnych korzyści
  •  Identyfikacja i eliminacja błędów
  •  Rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach negocjacyjnych i komunikacyjnych
  •  Kształtowanie umiejętności rozpoznawania typu i potrzeb partnera negocjacji
  •  Doskonalenie umiejętności komunikowania się w sytuacji konfliktu
  •  Kształtowanie umiejętności budowania długofalowych kontaktów z klientem
  •  Kształtowanie zdolności radzenia sobie z napięciem i stresem
  •  Doskonalenie umiejętności przekonywania i perswazji
  •  Autodiagnoza własnych predyspozycji – wytyczenie indywidualnego planu rozwoju
  •  Wypracowanie nawyku korzystania ze strategii negocjacyjnych

 

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

 

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

  1. Przygotowanie do negocjacji – cały świat negocjuje!
  •  Nigdy nie zakładaj, że jakaś kwestia nie podlega negocjacjom, w rzeczywistości WSZYSTKO jest negocjowalne
  •  Określanie celów
  •  BATNA – Najlepsza Alternatywa w Stosunku do Porozumienia
  •  Określenie obszaru negocjacji
  •  Osobiste nastawienia do sytuacji negocjacyjnych
  •  Dobry negocjator – czyli kto?
  •  Mój potencjał negocjacyjny
  1. Prowadzenie rozmowy negocjacyjnej
  •  Budowanie własnej pozycji negocjacyjnej
  •  Umiejętność określania stanowisk, interesów oraz pola negocjacji
  •  Formułowanie problemów negocjacyjnych
  •  Składanie propozycji i polityka SPRZEDAWANIA ustępstw – sprzedawaj ustępstwa krok po kroku
  •  Mierz wyżej, niż myślisz
  •  Utwierdzaj drugą stronę w przekonaniu że zawarła korzystny układ.
  •  Przełamywanie oporów drugiej strony
  1. Komunikacja jako ważny elementów procesie negocjacji
  •  Operowanie głosem
  •  Niewykorzystana broń – cisza
  •  Sekrety w skutecznych negocjacjach
  •  Umiejętność słuchania i używanie odpowiednich do sytuacji typów odpowiedzi
  •  Odkrywanie wzajemnych potrzeb – zamiana stanowiska na interesy
  •  Umiejętność radzenia sobie z obiekcjami

4.Wywieranie wpływu podczas negocjacji handlowych

  •  Zasady wywierania wpływu
  •  Taktyki negocjacyjne
    • To wszystko co mam
    • Podcinanie skrzydeł
    • Syndrom drużyny „A”
    • Erozja
    • „To nie podlega negocjacji”
    • Ograniczenia czasowe
    • Przeszkody
  •  Techniki przekonywania
  •  Dopasowanie się do rozmówcy – zasada lustra

5.Gry klientów, czyli jak nie stracić z pola widzenia celu negocjacji

  •  Radzenie sobie z presją i manipulacją ze strony klienta
  •  Radzenie sobie z krytyką i reklamacjami, jako technikami osłabiającymi twoją pozycję negocjacyjną
  •  Trudne sytuacje w negocjacjach
  •  Zakończenie negocjacji – dalsze postępowanie

 

PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  •  Skutecznych negocjacji
  •  Dobierania stylów negocjacji do bieżącej sytuacji
  •  Wpływania na równowagę sił, pomimo słabszej pozycji negocjacyjnej
  •  Zwiększania swojego pola rażenia, w stosunku do ustępstw z drugiej strony stołu negocjacyjnego
  •  Wpływania na dobrą atmosferę w trakcie negocjacji
  •  Redukowania stresu podczas negocjacji
  •  Odpierania nacisków klienta
  •  Wywierania wpływu na klienta oraz sytuację negocjacyjną
  •  Skutecznego wykorzystywania komunikacji podczas negocjacji

Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy, którzy uczestniczą cały czas w procesach negocjacyjnych dla naszych klientów lub korporacji, dla których równocześnie pracują, biorąc bezpośredni udział w negocjacjach. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl