Negocjacje są nieodłącznym elementem biznesu. To strategiczna gra, w której każdy ruch musi być wyważony, a działanie partnera – przewidziane. Sztuka skutecznego prowadzenia negocjacji jest cenna zarówno podczas realizowania strategicznych zadań firmy, w czasie codziennych kontaktów ze współpracownikami, jak i w życiu prywatnym. Podczas szkolenia uczestnicy poznają tajniki procesu negocjacji oraz nabędą praktycznych umiejętności ich profesjonalnego prowadzenia.
CELE SZKOLENIA:
- Nabycie umiejętności, pozwalających na wysoką skuteczność w negocjacjach
- Budowanie świadomości procesu negocjacyjnego, jako wielopoziomowego procesu komunikowania, nakierowanego na poszukiwanie wspólnych korzyści
- Identyfikacja i eliminacja błędów
- Rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach negocjacyjnych i komunikacyjnych
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania typu i potrzeb partnera negocjacji
- Doskonalenie umiejętności komunikowania się w sytuacji konfliktu
- Kształtowanie umiejętności budowania długofalowych kontaktów z klientem
- Kształtowanie zdolności radzenia sobie z napięciem i stresem
- Doskonalenie umiejętności przekonywania i perswazji
- Autodiagnoza własnych predyspozycji – wytyczenie indywidualnego planu rozwoju
- Wypracowanie nawyku korzystania ze strategii negocjacyjnych
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
- Przygotowanie do negocjacji – cały świat negocjuje!
- Nigdy nie zakładaj, że jakaś kwestia nie podlega negocjacjom, w rzeczywistości WSZYSTKO jest negocjowalne
- Określanie celów
- BATNA – Najlepsza Alternatywa w Stosunku do Porozumienia
- Określenie obszaru negocjacji
- Osobiste nastawienia do sytuacji negocjacyjnych
- Dobry negocjator – czyli kto?
- Mój potencjał negocjacyjny
- Prowadzenie rozmowy negocjacyjnej
- Budowanie własnej pozycji negocjacyjnej
- Umiejętność określania stanowisk, interesów oraz pola negocjacji
- Formułowanie problemów negocjacyjnych
- Składanie propozycji i polityka SPRZEDAWANIA ustępstw – sprzedawaj ustępstwa krok po kroku
- Mierz wyżej, niż myślisz
- Utwierdzaj drugą stronę w przekonaniu że zawarła korzystny układ.
- Przełamywanie oporów drugiej strony
- Komunikacja jako ważny elementów procesie negocjacji
- Operowanie głosem
- Niewykorzystana broń – cisza
- Sekrety w skutecznych negocjacjach
- Umiejętność słuchania i używanie odpowiednich do sytuacji typów odpowiedzi
- Odkrywanie wzajemnych potrzeb – zamiana stanowiska na interesy
- Umiejętność radzenia sobie z obiekcjami
4.Wywieranie wpływu podczas negocjacji handlowych
- Zasady wywierania wpływu
- Taktyki negocjacyjne
- To wszystko co mam
- Podcinanie skrzydeł
- Syndrom drużyny „A”
- Erozja
- „To nie podlega negocjacji”
- Ograniczenia czasowe
- Przeszkody
- Techniki przekonywania
- Dopasowanie się do rozmówcy – zasada lustra
5.Gry klientów, czyli jak nie stracić z pola widzenia celu negocjacji
- Radzenie sobie z presją i manipulacją ze strony klienta
- Radzenie sobie z krytyką i reklamacjami, jako technikami osłabiającymi twoją pozycję negocjacyjną
- Trudne sytuacje w negocjacjach
- Zakończenie negocjacji – dalsze postępowanie
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Skutecznych negocjacji
- Dobierania stylów negocjacji do bieżącej sytuacji
- Wpływania na równowagę sił, pomimo słabszej pozycji negocjacyjnej
- Zwiększania swojego pola rażenia, w stosunku do ustępstw z drugiej strony stołu negocjacyjnego
- Wpływania na dobrą atmosferę w trakcie negocjacji
- Redukowania stresu podczas negocjacji
- Odpierania nacisków klienta
- Wywierania wpływu na klienta oraz sytuację negocjacyjną
- Skutecznego wykorzystywania komunikacji podczas negocjacji
Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy, którzy uczestniczą cały czas w procesach negocjacyjnych dla naszych klientów lub korporacji, dla których równocześnie pracują, biorąc bezpośredni udział w negocjacjach. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl