Menu

Niezakłócona komunikacja w środowisku pracy jest istotnym czynnikiem jej optymalnej organizacji, wpływa na zintegrowanie pracowników oraz ich prawidłowe relacje
z przełożonymi. Prezentowane szkolenie pomoże uzyskać praktyczne umiejętności z zakresu efektywnej komunikacji oraz asertywnego zachowania, docierając do poziomu wspólnych interesów. Wskażemy techniki komunikowania się w sytuacjach stresowych oraz metody radzenia sobie z własnymi emocjami. Pokażemy, jak stworzyć sprawnie działający, zorientowany na sukces, zespół.

 

CELE SZKOLENIA:

  • Poznanie technik i zasad skutecznej komunikacji w zespole
  • Nabycie umiejętności sprawnego identyfikowania sytuacji konfliktowych oraz efektywnego zarządzania konfliktem

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

 

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

 I MODUŁ

KOMUNIKACJA W ZESPOLE

  1. Co to jest zespół?
  • Cechy efektywnego zespołu
  • Wspólna diagnoza słabych i mocnych stron zespołu; co możemy ulepszyć?
  • Warunki istnienia zespołu
  1. Dynamika zespołu
  • Fazy rozwoju zespołu
  • Jak wspomagać rozwój zespołu?
  • Role w zespole: analiza predyspozycji indywidualnych
  • Jakie role ułatwiają a jakie utrudniają współpracę?
  1. Efektywność zespołu
  • Warunki efektywności w działaniu grupowym
  • Synergia pracy zespołu
  • Wspólna wizja i cele
  • Metody stymulowania efektywności pracy zespołowej
  • Zwiększanie twórczego potencjału zespołu
  1. Komunikacja zespołowa
  • Komunikacja interpersonalna jako podstawa działania zespołu
  • Bariery w komunikacji zespołu i ich eliminowanie
  • Jak unikać napięć i nieporozumień
  • Warunki skutecznego porozumiewania się w grupie
  • Techniki aktywnego słuchania i skutecznego zadawania pytań
  1. Język ciała, czyli komunikacja niewerbalna
  • Znaczenie zachowań niewerbalnych w pracy zespołowej
  • Przestrzeń osobista i rodzaje dystansu
  • Oddziaływanie wyglądu zewnętrznego
  • Kształtowanie umiejętności obserwacji i interpretacji zachowań niewerbalnych
  • Ćwiczenie zachowań pozasłownych
  1. Normy i zasady współpracy
  • Czym są normy zespołowe?
  • Jak ustalać wspólne zasady?
  • Jak wprowadzać nowe zasady i sposoby wspólnej pracy?
  1. Relacje w zespole
  • Percepcja interpersonalna: wpływ wzajemnego postrzegania się jednostek na zachowanie w zespole
  • Konformizm i typy wpływu społecznego
  • Współdziałanie
  1. Zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Wybrane techniki pomocne w grupowym rozwiązywaniu problemów
  1. Rola komunikacji wewnętrznej w wybranych, nietypowych sytuacjach
  • Komunikacja kryzysowa
  • Komunikacja podczas przemian w firmie

MODUŁ II

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW

  1. Konflikt
  • Rodzaje konfliktów
  • Rozpoznawanie przyczyny konfliktów
  • Konsekwencje pozytywne i negatywne konfliktów
  • Komunikowanie się w konflikcie:
  • Dynamika
  • Metody doprowadzania do zmiany
  • Zniekształcenia komunikacji
  • Rozwiązywanie sporu
  • Rozróżnienie pomiędzy zachowaniem a wartościami stron
  1. Metody zarządzania konfliktem
  • Stymulowanie
  • Ograniczenie
  • Rozwiązywanie
  • Negocjacje
  • Mediacja
  1. Zastosowanie analizy transakcyjnej w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych
  • Rodzaje stanów “ja”
  • Sterowanie relacją poprzez tworzenie komunikatów typu dorosły – dorosły
  • Budowanie komplementarnych relacji między stronami w konflikcie
  • Rozpoznawanie i demaskowanie gier oraz manipulacji
  1. Identyfikacja i przełamywanie barier w komunikacji
  • Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania
  • Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu
  • Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów
  • Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)
  • Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania
  • Formułowanie nowych strategii komunikowania się
  1. Komunikacja asertywna
  • Prowadzenie rozmowy dyscyplinującej (zbieranie informacji, opiniowanie, poszukiwanie optymalnych rozwiązań, wyrażanie konstruktywnej krytyki, formułowanie rozwiązań na przyszłość)
  • Prowadzenie rozmowy motywującej (zbieranie informacji, kryteria formułowania ocen, wyrażanie konstruktywnych pochwał i krytyki, budowanie planów na przyszłość)
  1. Błędy w zarządzaniu konfliktem
  • Eskalacja zaangażowania
  • Mityczność ograniczonego tortu
  • Zakotwiczenie
  • Przyjmowanie perspektywy
  • Dostępność informacji
  • Przekleństwo zwycięzcy
  • Nadmierna pewność siebie

 

PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • jasnego i asertywnego komunikowania się w zespole
  • rozwiązywania konfliktów metodą win-win
  • skutecznej obrony przed manipulacją
  • radzenia sobie ze stresem i emocjami
  • skutecznego identyfikowania powstających konfliktów wraz z ich przyczynami
  • praktycznego wykorzystania elementów negocjacji i mediacji nastawionych na współpracę
  • tworzenia planów, służących wprowadzeniu wypracowanych rozwiązań

Trenerzy prowadzący warsztat to praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę.  Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo istotny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

 795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl