Menu

Konflikt jest nieodłącznym elementem nie tylko życia społecznego, ale i każdej działalności biznesowej. Sytuacje konfliktowe mogą stać się okazją do wypracowania nowych strategii radzenia sobie, współpracy oraz wspólnego zażegnania problemu. Wyszkolony menedżer jest zdolny szybko rozpoznać źródło sporu oraz trwale wyeliminować jego przyczyny. Oferowane szkolenie wyposaży uczestników w praktyczną umiejętność radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych na poziomie osobistym i organizacyjnym.

 

CELE SZKOLENIA:

  • Nabycie umiejętności identyfikowania źródeł konfliktów w organizacji
  • Poznanie mechanizmów i natury sporów
  • Wzrost umiejętności rozwiązywania nieporozumień w praktyce
  • Poznanie strategii zarządzania konfliktami
  • Zdobycie praktycznej wiedzy na temat kontrolowania i zakańczania sytuacji konfliktowych
  • Przedstawienie czynników i okoliczności, sprzyjających konfliktom

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:

  1. KONFLIKT
  • Rodzaje konfliktów
  • Rozpoznawanie przyczyny konfliktów
  • Konsekwencje pozytywne i negatywne sporów
  • Komunikowanie się w konflikcie:
    • dynamika
    • metody doprowadzania do zmiany
    • zniekształcenia komunikacji
    • rozwiązywanie konfliktów
  • Rozróżnienie pomiędzy zachowaniem a wartościami stron
  1. METODY ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM
  • Stymulowanie
  • Ograniczenie
  • Rozwiązywanie
  • Negocjacje
  • Mediacja
  1. ZASTOSOWANIE ANALIZY TRANSAKCYJNEJ W ROZWIĄZYWANIU SYTUACJI KONFLIKTOWYCH
  • Rodzaje stanów “ja”
  • Sterowanie relacją poprzez tworzenie komunikatów typu dorosły – dorosły
  • Budowanie komplementarnych relacji między stronami w konflikcie
  • Rozpoznawanie i demaskowanie gier oraz manipulacji
  1. IDENTYFIKACJA I PRZEŁAMYWANIE BARIER W KOMUNIKACJI
  • Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania
  • Strategie w pokonywaniu impasów i metody prowadzenia zespołu do celu
  • Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów
  • Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)
  • Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania
  • Formułowanie nowych strategii komunikowania się
  1. KOMUNIKACJA ASERTYWNA
  • Prowadzenie rozmowy dyscyplinującej (zbieranie informacji, opiniowanie, poszukiwanie optymalnych rozwiązań, wyrażanie konstruktywnej krytyki, formułowanie rozwiązań na przyszłość)
  • Prowadzenie rozmowy motywującej (zbieranie informacji, kryteria formułowania ocen, wyrażanie konstruktywnych pochwał i krytyki, budowanie planów na przyszłość)
  1. BŁĘDY W ZARZĄDZANIU KONFLIKTEM
  • Eskalacja zaangażowania
  • Mityczność ograniczonego tortu
  • Zakotwiczenie
  • Przyjmowanie perspektywy
  • Dostępność informacji
  • Przekleństwo zwycięzcy
  • Nadmierna pewność siebie

Po zakończeniu warsztatów uczestnicy poprawią oraz nabędą umiejętności:

  •  przewidywania i rozpoznawania konfliktu w początkowym stadium
  •  identyfikowania przyczyn konfliktów
  •  konstruktywnego zarządzania konfliktem
  •  sprawnego własnego funkcjonowania w sytuacji konfliktowej
  •  efektywnej współpracy
  •  obiektywnego uczestniczenia w konfliktach
  •  prawidłowego formułowania informacji zwrotnych
  •  odczytywania mowy ciała
  •  aktywnego słuchania rozmówcy
  •  zrozumiałego prezentowania swoich argumentów
  •  kreowania postawy asertywnej
  •  wykorzystywania sytuacji trudnych do znajdywania nowych rozwiązań
  •  redukowania agresji
  •  rozpoznawania pułapek oraz eliminowania najczęściej popełnianych błędów w rozwiązywaniu konfliktów

Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę umiejętności praktycznych i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl