Menu

Żeby zrozumieć psychologię sprzedaży i optymalnie wykorzystywać jej mechanizmy w handlu, należy poznać motywy zachowań konsumentów – co sprawia, że podejmują oni decyzję o kupnie towaru, a co wywołuje u nich barierę w relacji ze sprzedawcą? Pozwoli to wybrać i wdrażać najbardziej odpowiednie strategie sprzedaży i negocjacji. Oferowane, dwumodułowe szkolenie przeznaczone jest dla handlowców, którzy chcą zrozumieć swoich klientów i proces sprzedaży.

 

CELE SZKOLENIA:

  • Przedstawienie specyfiki branży handlowej – organizacja pracy, formułowanie celów, sporządzanie planów sprzedażowych, nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z klientami, ich codzienna obsługa
  • Przećwiczenie kolejnych kroków procesu sprzedażowego z naciskiem na finalizację sprzedaży
  • Uświadomienie uczestnikom ich wpływu na skuteczność sprzedaży
  • Podniesienie kompetencji interpersonalnych oraz zdolności efektywnej autoprezentacji i prezentacji oferty
  • Wzmocnienie umiejętności nawiązywania relacji przez telefon
  • Poznanie zasad kreowania wizerunku handlowca
  • Nabycie umiejętności swobodnej komunikacji z klientem
  • Wskazanie technik identyfikowania potrzeb klienta
  • Wyćwiczenie umiejętnego prowadzenia rozmowy handlowej z trudnym klientem oraz efektywnego radzenia sobie z jego obiekcjami
  • Rozwinięcie technik perswazyjnych
  • Określenie mocnych stron uczestników i wskazanie obszarów do rozwoju
  • Podniesienie motywacji i pewności siebie

 

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

 

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

MODUŁ I

Poziom zaawansowania zależy od kwalifikacji i doświadczenia uczestników.

  1. Otwieranie rozmowy handlowej – uczestnicy poznają oraz porządkują wiedzę  o otwieraniu rozmowy handlowej. W tym module skupiamy się na ustaleniu jak powinno wyglądać i co rozumiemy przez otwieranie rozmów handlowych.
  2. Rozpoznawanie potrzeb klienta – w tym module uczestnicy poznają zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej  z klientem. Głównym celem jest spowodowanie umiejętnego wykorzystania  narzędzi w komunikacji podczas rozpoznawania potrzeb klienta.
  3. Przekładanie cech produktu na język korzyści zrozumiały dla klienta – uczestnicy poznają i przetrenują technikę przekładania cech produktu na korzyści dla klienta oraz podstawy prezentowania oferty jego językiem. Uczestnicy dowiedzą się dlaczego należy prezentować ofertę językiem korzyści.
  4. Techniki odpierania zastrzeżeń – uczestnicy poznają zasady radzenia sobie z zastrzeżeniami i trudnymi pytaniami klientów. W trakcie tego modułu uczestnicy zdefiniują najczęściej pojawiające się zastrzeżenia.
  5. Metody finalizacji zakupu z klientem – uczestnicy uzupełnią/poznają techniki zamykania rozmów sprzedaży. Następnie przećwiczą je podczas odpowiednio przygotowanej do tego celu gry.
  6. Elementy etykiety z komunikacji z klientem – uczestnicy poznają zasady etykiety w biznesie. Przećwiczą podaną wiedzę w  trakcie analizy studium przypadku.
  7. Trening umiejętności – uczestnicy analizują swoje zachowania w konkretnych sytuacjach. Określają swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju na przyszłość, mając na uwadze w szczególności tematykę poruszaną na szkoleniu.

MODUŁ II

Trening ten pogłębia i rozbudowuje wiedzę na temat sprzedaży uczestnikom części pierwszej. Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do  grup, które przeszły już moduł I projektu.

  1. Dlaczego warto współpracować z … – Uczestnicy definiują informację pozytywną o swojej ofercie, firmie i sobie samych z punktu widzenia klienta. Moduł przede wszystkim ma na celu podniesienie motywacji i wiary we własną ofertę.
  2. Komunikacja interpersonalna z klientem o różnych typach osobowości – uczestnicy ćwiczą rozpoznawanie różnych typów osobowości. Podstawa modułu jest test osobowości i poznanie o sklasyfikowanie siebie. Uczestnicy odpowiadają na pytania – jak przygotować i prezentować ofertę Klientowi o różnych typach osobowości i temperamentu. Jest to kanwa tego treningu. W jego dalszych częściach bardzo szczegółowo będą trenowane te przyswojone umiejętności.
  3. Motywacje zakupowe – w tym module uczestnicy poznają motywacje zakupowe klientów. Motywacje te przejawiają się w komunikatach werbalnych i nie werbalnych klienta. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać te motywacje oraz na nie reagować.
  4. Praca z trudnymi klientami – uczestnicy poznają najczęściej występujące typy tzw. trudnych klientów oraz wypracują i przećwiczą zasady radzenia sobie z takimi klientami.
  5. Komunikacja z w kontaktach telefonicznych – grupa zapoznaje się i ćwiczy wiedzę związaną z rozmowami przez telefon. Uczestnicy dowiedzą się jak wygląda komunikacja interpersonalna przez telefon oraz jak w związku z tym prowadzić rozmowy telefoniczne.
  6. Trening umiejętności.

Uczestnicy analizują swoje zachowania w konkretnych sytuacjach. Określają swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju na przyszłość, mając na uwadze w szczególności tematykę poruszaną na szkoleniu.

 

PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Profesjonalnego otwierania i prowadzenie rozmów handlowych
  • Analizowania potrzeb klienta
  • Przekazywania informacji w sposób zrozumiały dla klienta
  • Posługiwania się językiem korzyści
  • Odpierania zastrzeżeń klientów oraz odpowiadania na ich pytania
  • Skutecznej finalizacji transakcji
  • Efektywnego komunikowania się z różnego typu klientami (również trudnymi)
  • Prowadzenie rozmowy telefonicznej z kontrahentem

Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klientów. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl