Menu

Istotą dynamicznie rozwijającej się organizacji jest sprawne zarządzanie jej wszystkimi elementami. Nawet najlepsze zasoby wymagają efektywnego gospodarowania. Proponowane szkolenie kładzie nacisk na umiejętności, związane z kierowaniem zespołem pracowniczym, delegowaniem zadań oraz motywowaniem pracowników. Trening podstaw zarządzania, umożliwi uczestnikom rozwinięcie kompetencji niezbędnych do profesjonalnego i kompleksowego dowodzenia zespołem.

 

CELE SZKOLENIA:

  • Podniesienie kompetencji menedżerskich
  • Przybliżenie kluczowych zagadnień z zakresu zarządzania personelem
  • Nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów w grupie
  • Poznanie narzędzi skutecznego motywowania pracowników
  • Nabycie umiejętności rozwiązywania problemów komunikacyjnych wewnątrz zespołu
  • Usprawnienie szybkości i trafności podejmowanych decyzji

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

Z wiatrem i pod wiatr – Podstawy Zarządzania

  1. Rola lidera w zespole oraz ustalanie zasad współpracy
  • Zespół i jego rola
  • Metody budowania efektywnego zespołu
    • Organizator
    • Lider
    • Poszukiwacz (promotor)
    • Twórca (innowator)
    • Człowiek kontaktów
    • Oceniający
    • Podtrzymujący
    • Doprowadzający do skutku
  1. Być przywódcą – kierowanie innymi
  • Podstawy i zasady wywierania wpływu na innych
  • Klimaty organizacyjne
  • Predyspozycje i funkcje przywódcy
  1. Zarządzanie zespołem
  • Komunikacja i jej skuteczność w kontaktach personalnych
  • Podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów
  • Funkcje kierownicze
  • Doskonalenie organizacji, zarządzanie zmianą
  1. Docenianie pracowników
  • Zasady skutecznego doceniania, wzbudzania i podtrzymywania inicjatywy w zespole.
  • Techniki prowadzenia rozmów doceniających,
  • Metody skutecznego nagradzaniem pracowników.
  1. Dyscyplinowanie pracowników
  • Zasady skutecznego dyscyplinowania
  • Rodzaje sankcji
  • Metody budowania świadomości i odpowiedzialności pracowników.
  1. Komunikacja a motywowanie
  • Metody właściwego komunikowania się
  • Jak mówić, by wzbudzić zaangażowanie słuchających
  1. Autorytet Lidera
  • Metody ustalania zasad współpracy i szanowania swoich stanowisk
  • Porozumiewanie się przez jasne i szczere komunikaty
  • Umiejętność gaszenia konfliktów w zespole
  • Radzenie sobie z oporem pracowników wobec zmian ( przy zachowaniu dobrych relacji)
  1. Prowadzenie spotkań z pracownikami
  • Odprawa- po co? jak? kiedy? gdzie?

Dodatkowy warsztat z zakresu delegowania i motywowania pracowników

  1. Delegowanie zadań
  • zasady skutecznego delegowania zadań: jakie zadania, komu delegować, w jaki sposób, jak czuwać nad efektywnością ich wykonania.
  • czego unikać i w jaki sposób delegowanie może przyczynić się do skutecznego motywowania oraz rozwijania umiejętności pracowników.
  1. Prowadzenie spotkań
  • Modelowa struktura spotkań – Kiedy spotkania/ odprawy zabijają motywację do współpracy?  Typowe błędy i  nawyki: brak celu, wdawanie się w sprowokowane dygresje, przegadywanie, podawanie informacji o zmianach bez uzasadnień, przekazywanie zadań bez imiennego przekazania odpowiedzialności i terminu, wymuszanie milczenia na obecnych, dyskutowanie na tematy, które powinny być omówione poza spotkaniem, odprawą.
  1. Motywowanie zespołu
  •  psychospołeczne uwarunkowania doboru stylu zarządzania
  •  koncepcje i zasady motywowania, modele motywacji
  •  funkcje motywowania
  • płacowe i pozapłacowe środki motywacji
  • wewnętrzne i zewnętrzne czynniki motywowania do działań
  • system wynagradzania pracowników

Indywidualny coaching – Train on the Job

Propozycją dla jednej osoby, zajmującej stanowisko kierownicze, jest jednodniowy coaching z trenerem. W jego zakres wchodzą:

  • osobista analiza potrzeb szkoleniowych z podanego zakresu przez trenera
  • spotkanie w miejscu pracy, pozwalające na dokładną weryfikację i ocenę stosowanych narzędzi w zakresie delegowania i motywowania pracowników
  • dopasowanie programu i ćwiczeń do realnej sytuacji pracy
  • 1 dzień coachingu poświęcony opracowaniu i przećwiczeniu narzędzi, które pomogą w skutecznym motywowaniu pracowników i umiejętnym delegowaniu zadań

Po zakończeniu warsztatów uczestnicy poprawią oraz nabędą umiejętności:

  • Kierowania zespołem
  • Delegowania zadań
  • Ustalania zasad współpracy
  • Motywowania zespołu
  • Dyscyplinowania pracowników
  • Prawidłowego komunikowania się z podwładnymi
  • Budowania autorytetu
  • Prowadzenia spotkań z personelem

Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego potrafią skutecznie przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktyki i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

Jeśli nie znaleźliście Państwo na stronie tematu, który Was szczególnie interesuje, prosimy o kontakt. Program zostanie przygotowany specjalnie dla Państwa potrzeb.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl