Istotą dynamicznie rozwijającej się organizacji jest sprawne zarządzanie jej wszystkimi elementami. Nawet najlepsze zasoby wymagają efektywnego gospodarowania. Proponowane szkolenie kładzie nacisk na umiejętności, związane z kierowaniem zespołem pracowniczym, delegowaniem zadań oraz motywowaniem pracowników. Trening podstaw zarządzania, umożliwi uczestnikom rozwinięcie kompetencji niezbędnych do profesjonalnego i kompleksowego dowodzenia zespołem.
CELE SZKOLENIA:
- Podniesienie kompetencji menedżerskich
- Przybliżenie kluczowych zagadnień z zakresu zarządzania personelem
- Nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów w grupie
- Poznanie narzędzi skutecznego motywowania pracowników
- Nabycie umiejętności rozwiązywania problemów komunikacyjnych wewnątrz zespołu
- Usprawnienie szybkości i trafności podejmowanych decyzji
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
Z wiatrem i pod wiatr – Podstawy Zarządzania
- Rola lidera w zespole oraz ustalanie zasad współpracy
- Zespół i jego rola
- Metody budowania efektywnego zespołu
- Organizator
- Lider
- Poszukiwacz (promotor)
- Twórca (innowator)
- Człowiek kontaktów
- Oceniający
- Podtrzymujący
- Doprowadzający do skutku
- Być przywódcą – kierowanie innymi
- Podstawy i zasady wywierania wpływu na innych
- Klimaty organizacyjne
- Predyspozycje i funkcje przywódcy
- Zarządzanie zespołem
- Komunikacja i jej skuteczność w kontaktach personalnych
- Podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów
- Funkcje kierownicze
- Doskonalenie organizacji, zarządzanie zmianą
- Docenianie pracowników
- Zasady skutecznego doceniania, wzbudzania i podtrzymywania inicjatywy w zespole.
- Techniki prowadzenia rozmów doceniających,
- Metody skutecznego nagradzaniem pracowników.
- Dyscyplinowanie pracowników
- Zasady skutecznego dyscyplinowania
- Rodzaje sankcji
- Metody budowania świadomości i odpowiedzialności pracowników.
- Komunikacja a motywowanie
- Metody właściwego komunikowania się
- Jak mówić, by wzbudzić zaangażowanie słuchających
- Autorytet Lidera
- Metody ustalania zasad współpracy i szanowania swoich stanowisk
- Porozumiewanie się przez jasne i szczere komunikaty
- Umiejętność gaszenia konfliktów w zespole
- Radzenie sobie z oporem pracowników wobec zmian ( przy zachowaniu dobrych relacji)
- Prowadzenie spotkań z pracownikami
- Odprawa- po co? jak? kiedy? gdzie?
Dodatkowy warsztat z zakresu delegowania i motywowania pracowników
- Delegowanie zadań
- zasady skutecznego delegowania zadań: jakie zadania, komu delegować, w jaki sposób, jak czuwać nad efektywnością ich wykonania.
- czego unikać i w jaki sposób delegowanie może przyczynić się do skutecznego motywowania oraz rozwijania umiejętności pracowników.
- Prowadzenie spotkań
- Modelowa struktura spotkań – Kiedy spotkania/ odprawy zabijają motywację do współpracy? Typowe błędy i nawyki: brak celu, wdawanie się w sprowokowane dygresje, przegadywanie, podawanie informacji o zmianach bez uzasadnień, przekazywanie zadań bez imiennego przekazania odpowiedzialności i terminu, wymuszanie milczenia na obecnych, dyskutowanie na tematy, które powinny być omówione poza spotkaniem, odprawą.
- Motywowanie zespołu
- psychospołeczne uwarunkowania doboru stylu zarządzania
- koncepcje i zasady motywowania, modele motywacji
- funkcje motywowania
- płacowe i pozapłacowe środki motywacji
- wewnętrzne i zewnętrzne czynniki motywowania do działań
- system wynagradzania pracowników
Indywidualny coaching – Train on the Job
Propozycją dla jednej osoby, zajmującej stanowisko kierownicze, jest jednodniowy coaching z trenerem. W jego zakres wchodzą:
- osobista analiza potrzeb szkoleniowych z podanego zakresu przez trenera
- spotkanie w miejscu pracy, pozwalające na dokładną weryfikację i ocenę stosowanych narzędzi w zakresie delegowania i motywowania pracowników
- dopasowanie programu i ćwiczeń do realnej sytuacji pracy
- 1 dzień coachingu poświęcony opracowaniu i przećwiczeniu narzędzi, które pomogą w skutecznym motywowaniu pracowników i umiejętnym delegowaniu zadań
Po zakończeniu warsztatów uczestnicy poprawią oraz nabędą umiejętności:
- Kierowania zespołem
- Delegowania zadań
- Ustalania zasad współpracy
- Motywowania zespołu
- Dyscyplinowania pracowników
- Prawidłowego komunikowania się z podwładnymi
- Budowania autorytetu
- Prowadzenia spotkań z personelem
Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego potrafią skutecznie przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktyki i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Jeśli nie znaleźliście Państwo na stronie tematu, który Was szczególnie interesuje, prosimy o kontakt. Program zostanie przygotowany specjalnie dla Państwa potrzeb.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl