Świadomy przedsiębiorca wie, że nie sama jakość towarów czy usług determinuje sprzedaż. Wymagający klient oczekuje zaangażowania, indywidualnego traktowania oraz rozwiniętych kompetencji interpersonalnych sprzedawcy, który może zjednywać sobie kontrahentów lub przeciwnie – zniechęcać ich. Oferowane szkolenie wykształci u uczestników umiejętność rozpoznawania typu klienta, diagnozowania jego potrzeb, aby skutecznie zwiększać sprzedaż – również w relacji z trudnym partnerem.
CELE SZKOLENIA:
- Poznanie różnych typów klientów oraz sposobów skutecznego komunikowania się z nimi
- Wskazanie zachowań, wywołujących negatywne emocje u klientów
- Doskonalenie umiejętności w zakresie właściwego reagowania na obiekcje, obsługi reklamacji i innych zachowań trudnych klientów
- Podnoszenie umiejętności asertywnego komunikowania się
- Wskazanie technik radzenia sobie ze stresem
- Doskonalenie metod autoprezentacji i prezentacji oferty
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
RAMOWY PROGRAM:
- Źródła pozyskiwania informacji o kliencie.
- Skuteczne nawiązywanie kontaktu i wzbudzanie zaufania.
- Umiejętna analiza potrzeb.
- Rozpoznawanie wartości klienta.
- Diagnozowanie sposobu reprezentacji klientów.
- Umiejętne dopasowywanie się do reprezentacji klienta.
- Wykorzystanie parafrazy.
- Prezentowanie oferty.
- Zbijanie obiekcji.
- Przyjmowanie reklamacji.
- Przekazywanie niekorzystnych dla klienta informacji.
- Podstawy języka perswazji.
- Prawa wywierania wpływu.
- Techniki zamykania sprzedaży
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- wpływania na wywierane wrażenie
- budowania długotrwałych relacji z klientami
- formułowania pytań i ich zadawania w celu uzyskania potrzebnych odpowiedzi
- dopasowywania się do klientów
- prawidłowego konstruowania i stosowania prawidłowej informacji zwrotnej
- efektownego prezentowania oferty
- zbijania obiekcji, odpierania zarzutów i pokonywania wątpliwości
- właściwego reagowania na krytykę i zarzuty
- przekazywania niekorzystnych informacji
- świadomego stosowania języka perswazji i praw wywierania wpływu
- zamykania sprzedaży
- zjednywania sobie sympatii otoczenia
- wzbudzania zaufania i skłaniania klientów do udzielania szczerych odpowiedzi
- rozpoznawania rzeczy ważnych dla klientów i wykorzystywania tej wiedzy w zwiększaniu sprzedaży i lojalności kontrahentów
- diagnozowania kanału komunikacji preferowanego przez rozmówcę i odpowiedniego dopasowywania się do rozmówcy
- efektywnego wykorzystywania parafrazy
- prezentowania oferty z wykorzystaniem wiedzy na temat preferowanego kanału reprezentacji klienta, jego wartości i potrzeb oraz języka korzyści
- właściwego reagowania na krytykę i skutecznego realizowania reklamacji
- wyciągania pozytywnych stron z mało korzystnych sytuacji i odpowiedniego przekazywania takich informacji klientom
- wykorzystywania języka perswazji w celu zwiększania sprzedaży i polepszania relacji z klientami
- elastycznego dobierania metod finalizacji transakcji w zależności od klienta i sytuacji
Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klientów. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl