Kompleksowa obsługa Klienta to również umiejętność radzenia sobie z niezadowolonymi klientami. Prawidłowe przeprowadzenie procesu reklamacyjnego buduje wizerunek firmy, zwłaszcza postrzeganie jej jako instytucji profesjonalnej, traktującej konsumenta z szacunkiem. Osoba odpowiedzialna za obsługę reklamacji przez telefon powinna posiadać wysoko rozwinięte kompetencje komunikacyjne, aby proponowanym rozwiązaniem usatysfakcjonować klienta, równocześnie dbając o najmniejsze straty firmy.
CELE SZKOLENIA:
Rozwinięcie umiejętności w zakresie:
- profesjonalnego prowadzenia rozmowy telefonicznej z klientem składającym reklamację
- dopasowania rozmowy do stanu emocjonalnego oraz typu osobowości rozmówcy
- przekonania klienta do wysłuchania argumentów obsługi klienta w sytuacjach konfliktowych
- radzenia sobie ze stresem podczas trudnej rozmowy telefonicznej z klientem składającym reklamację
- reagowania na obiekcje i zarzuty ze strony klienta
- zwiększenia poziomu motywacji i ogólnego zaangażowania pracowników w proces reklamacji
- budowania marki firmy dzięki profesjonalnemu zespołowi pracowników/doradców
- budowania świadomości postaw pracowników w procesie reklamacji
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
RAMOWY PROGRAM:
1. Rola emocji i naszego nastawienia w kontakcie z klientem
- Rola nastawienia pracownika do klienta – budowanie pozytywnego nastawienia
- Samoświadomość a kontakt z klientem
- Zmiana myślenia o sobie i innych kluczem do sukcesu
- Własne ograniczenia i możliwości
- Zamiana przeszkadzających nawyków
- Wpływ jakości obsługi klienta na pozycję firmy i na postrzeganie działu firmy
- Reklamacje – co z nich wynika dla firmy?
- Kiedy klienci zgłaszają uwagi?
- Jakie są oczekiwania osób zgłaszających uwagi?
- Korzyści wynikające ze składania reklamacji
- Co się dzieje, kiedy reklamacje są „źle” załatwiane?
- Typologia klientów składających reklamacje: krzykacze, bierni, aktywiści, pleciugi
- Praktyczne zastosowanie wiedzy o typach klientów
- Przyjmowanie reklamacji
- Obsługa reklamacji jako integralna część obsługi klienta
- Zasady przyjmowania uwag
- Efektywna komunikacja – zbieranie informacji od klienta (pytania, techniki aktywnego słuchania)
- Narzędzia komunikacji podczas obiekcji telefonicznych
- Zdania, zwroty doceniające i dowartościowujące klienta
- Rola argumentów, faktów, konkretnych informacji w procesie reklamacji
- Język korzyści
- Intonacja głosem
- Techniki lingwistyczne – słowa, które uspokajają
- Słowa, które wyzwalają gniew klienta
- Odpowiadanie na uwagi zgłoszone przez Klienta
- Analiza potrzeb klienta zasygnalizowana w zgłoszeniu reklamacji
- Perswazja i asertywność w odpowiadaniu na niezadowolenie klientów.
- Zachowania agresywne i uległe – diagnoza własnego poziomu asertywności.
- Rola empatii.
- Techniki pracy z trudnym klientem wykorzystujące asertywność.
- Komunikat Ja.
- Wyrażanie osobistych opinii i przekonań.
- Reklamacje uzasadnione
– Jak i kiedy zaprezentować rozwiązanie problemu? - Reklamacje nieuzasadnione
– Jak udzielić informacji o odmowie reklamacji (asertywna odmowa).
– Jak zadbać o dalsze relacje z klientami?
- Sposoby radzenia sobie z sytuacjami stresowymi w kontakcie telefonicznym z klientem.
- Stres a kontakt z klientami – czyli jak przekształcić trudne sytuacje w pozytywne relacje na przyszłość. Reagowanie na emocje.
- Model reagowania na emocje niezadowolonego i agresywnego klienta.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z krytyką klientów.
- Stawianie granic „trudnemu” klientowi.
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- z zakresu przyjmowania i odpowiadania na uwagi klientów
- większego zrozumienia mechanizmu powstawania sytuacji konfliktowych
- przyjmowanie krytyki oraz udzielania asertywnej odmowy
- komunikacja z Klientem językiem korzyści
- właściwego reagowania na emocje swoje oraz klienta (np. wybuchy złości)
- eliminowania negatywnych komunikatów
- stosowania kultury osobistej i językowej w realizacji reklamacji
Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klientów. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl