Menu

Kompleksowa obsługa Klienta to również umiejętność radzenia sobie z niezadowolonymi klientami. Prawidłowe przeprowadzenie procesu reklamacyjnego buduje wizerunek firmy, zwłaszcza postrzeganie jej jako instytucji profesjonalnej, traktującej konsumenta z szacunkiem. Osoba odpowiedzialna za obsługę reklamacji przez telefon powinna posiadać wysoko rozwinięte kompetencje komunikacyjne, aby proponowanym rozwiązaniem usatysfakcjonować klienta, równocześnie dbając o najmniejsze straty firmy.

CELE SZKOLENIA:

Rozwinięcie umiejętności w zakresie:

  • profesjonalnego prowadzenia rozmowy telefonicznej z klientem składającym reklamację
  • dopasowania rozmowy do stanu emocjonalnego oraz typu osobowości rozmówcy
  • przekonania klienta do wysłuchania argumentów obsługi klienta w sytuacjach konfliktowych
  • radzenia sobie ze stresem podczas trudnej rozmowy telefonicznej z klientem składającym reklamację
  • reagowania na obiekcje i zarzuty ze strony klienta
  • zwiększenia poziomu motywacji i ogólnego zaangażowania pracowników w proces reklamacji
  • budowania marki firmy dzięki profesjonalnemu zespołowi pracowników/doradców
  • budowania świadomości postaw pracowników w procesie reklamacji

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

RAMOWY PROGRAM:

1. Rola emocji i naszego nastawienia w kontakcie z klientem

  • Rola nastawienia pracownika do klienta – budowanie pozytywnego nastawienia
  • Samoświadomość a kontakt z klientem
  • Zmiana myślenia o sobie i innych kluczem do sukcesu
  • Własne ograniczenia i możliwości
  • Zamiana przeszkadzających nawyków
  • Wpływ jakości obsługi klienta na pozycję firmy i na postrzeganie działu firmy
  1. Reklamacje – co z nich wynika dla firmy?
  • Kiedy klienci zgłaszają uwagi?
  • Jakie są oczekiwania osób zgłaszających uwagi?
  • Korzyści wynikające ze składania reklamacji
  • Co się dzieje, kiedy reklamacje są „źle” załatwiane?
  • Typologia klientów składających reklamacje: krzykacze, bierni, aktywiści, pleciugi
  • Praktyczne zastosowanie wiedzy o typach klientów
  1. Przyjmowanie reklamacji 
  • Obsługa reklamacji jako integralna część obsługi klienta
  • Zasady przyjmowania uwag
  • Efektywna komunikacja – zbieranie informacji od klienta (pytania, techniki aktywnego słuchania)
  1. Narzędzia komunikacji podczas obiekcji telefonicznych
  • Zdania, zwroty doceniające i dowartościowujące klienta
  • Rola argumentów, faktów, konkretnych informacji w procesie reklamacji
  • Język korzyści
  • Intonacja głosem
  • Techniki lingwistyczne – słowa, które uspokajają
  • Słowa, które wyzwalają gniew klienta
  1. Odpowiadanie na uwagi zgłoszone przez Klienta
  • Analiza potrzeb klienta zasygnalizowana w zgłoszeniu reklamacji
  • Perswazja i asertywność w odpowiadaniu na niezadowolenie klientów.
  • Zachowania agresywne i uległe – diagnoza własnego poziomu asertywności.
  • Rola empatii.
  • Techniki pracy z trudnym klientem wykorzystujące asertywność.
  • Komunikat Ja.
  • Wyrażanie osobistych opinii i przekonań.
  • Reklamacje uzasadnione
    – Jak i kiedy zaprezentować rozwiązanie problemu?
  • Reklamacje nieuzasadnione
    – Jak udzielić informacji o odmowie reklamacji (asertywna odmowa).
    – Jak zadbać o dalsze relacje z klientami?
  1. Sposoby radzenia sobie z sytuacjami stresowymi w kontakcie telefonicznym z klientem.
  • Stres a kontakt z klientami – czyli jak przekształcić trudne sytuacje w pozytywne relacje na przyszłość. Reagowanie na emocje.
  • Model reagowania na emocje niezadowolonego i agresywnego klienta.
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z krytyką klientów.
  • Stawianie granic „trudnemu” klientowi.


PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • z zakresu przyjmowania i odpowiadania na uwagi klientów
  • większego zrozumienia mechanizmu powstawania sytuacji konfliktowych
  • przyjmowanie krytyki oraz udzielania asertywnej odmowy
  • komunikacja z Klientem językiem korzyści
  • właściwego reagowania na emocje swoje oraz klienta (np. wybuchy złości)
  • eliminowania negatywnych komunikatów
  • stosowania kultury osobistej i językowej w realizacji reklamacji

 

Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klientów. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl