Menu

Mogłoby się wydawać , że satysfakcjonująca praca wiąże się wyłącznie z atrakcyjnym wynagrodzeniem. Bodźce finansowe, choć istotne, są jednak krótkotrwałymi motywatorami. Oferowane szkolenie wskaże uczestnikom różnorodne narzędzia motywowania pracowników do wykonywania delegowanych zadań oraz pomoże im stworzyć optymalne warunki w swoim otoczeniu biznesowym. Celem jest wywołanie u ludzi maksimum zaangażowania oraz pełne wykorzystanie ich potencjału.

 

„Potrzebuję kogoś, kto zmusi mnie do osiągnięcia tego, do czego jestem zdolny.” Ralph Waldo Emerson

 

CELE SZKOLENIA:

  • zdobycie wiedzy z zakresu mechanizmów i narzędzi motywacji
  • nabycie umiejętności udzielania pracownikom informacji zwrotnej w sposób motywujący
  • poprawa techniki motywującego delegowania zadań
  • wyeliminowanie błędów i nabycie zdolności przezwyciężania trudności podczas motywowania zespołu
  • nabycie umiejętności opracowywania systemu motywacyjnego, dopasowanego do swoich realiów biznesowych

 

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

 

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

  1. Niezbędna wiedza o motywacji
  • Przegląd przez trzy sposoby spojrzenia na motywację:
    • Teoria treści (Teoria Potrzeb Maslowa, Dwuczynnikowa Teoria Motywacji Herzberga,  Teoria Osiągnięcia Atkinsona, Teoria Zachowań Przedsiębiorczych McClellanda, Teoria Pracy McGregora)
    • teoria procesu (Teoria Oczekiwań Wartości Vrooma, Teoria Popędu Hulla)
    • teoria wzmocnienia (Teoria Motywacji Zachowań Skinnera)
  • Przedstawienie porównawcze z odniesieniem do licznych przykładów skuteczności zastosowania
  1. Odkrywanie i stosowanie indywidualnych motywacji każdego pracownika
  • Kotwice kariery, jako narzędzie do wzbudzania entuzjazmu i zaangażowania
  • Indywidualne strategie motywacyjne: dążenie i unikanie
  • Efekt Pigmaliona, czyli praktyczne działanie samospełniającej się przepowiedni
  • Wykorzystanie pytań w samodzielnym dochodzeniu do rozwiązań pracowników
  1. Prowadzenie zebrań i spotkań
  • Przemawianie w sposób inspirujący
  • Wykorzystanie metaprogramów, języka perswazji i technik wywierania wpływu w zwiększaniu skuteczności komunikatów i wpływaniu na postawy i zachowania podwładnych
  1. Inne narzędzia motywacji
  • Właściwe określanie celów
  • Argumentowanie w odniesieniu do kotwic kariery i indywidualnych strategii motywacyjnych
  • Wzmocnienia poprzez wykorzystanie metafor i analogii
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnych, nagradzania i karania
  • Wykorzystanie delegowania do motywowania i zmiany postaw pracownika
  1. Największe błędy menedżerskie
  • Analiza własnych postaw na bazie licznych przykładów działań menedżerów z Polski i rynku międzynarodowego
  • Poznanie najlepszych praktyk i osiągnięć w dziedzinie motywacji pozafinansowej oraz dostosowanie ich do specyfiki własnego zespołu i organizacji
  • Odkrycie motywacji własnych zachowań i decyzji oraz zrozumienie zachowań i dążeń pracowników
  • Nauczenie się i wykorzystanie codziennych zadań menedżerskich do sterowania zachowaniami pracowników i kierunkowania ich wewnętrznej motywacji w firmach polskich i międzynarodowych

 

PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • skutecznej komunikacji z pracownikami
  • właściwego doboru i stosowania narzędzi motywacyjnych w indywidualnym podejściu do każdego pracownika
  • prawidłowej identyfikacji potrzeb personelu
  • kształtowania optymalnej atmosfery w firmie
  • wzbudzania w pracownikach lojalności i przywiązania

Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl