Menu

Celem wszelkiej działalności jest osiąganie jak najlepszych wyników. Jednak w dobie rosnącej konkurencji, przygotowanie unikatowej oferty staje się prawdziwym wyzwaniem. Aby być najlepszym trzeba nauczyć się przyciągać uwagę, zainteresować towarem, sprawić, by klient po prostu go zapragnął. Prezentowane szkolenie merchandisingowe przedstawi uczestnikom narzędzia tej metody, a dodatkowo zapozna ich z praktycznymi zasadami i technikami skutecznej sprzedaży.

 

CELE SZKOLENIA:

  • Poznanie psychologicznych mechanizmów zachowań konsumenckich
  • Poznanie i wykorzystanie   reguł   wywierania   wpływu  oraz asertywnej komunikacji w procesie planowania zabiegów merchandisingowych i promocyjnych
  • Ukazanie procesu decyzyjnego klientów i oddziaływania merchandisingu na różne zmysły człowieka
  • Zapoznanie z najważniejszymi zasadami profesjonalnego merchandisingu
  • Ukazanie najskuteczniejszych praktyk merchandisingowych
  • Wzrost umiejętności negocjacyjnych

 

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia merchandisingowego to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

 

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

  1. Merchandising – wiadomości ogólne
  • Skuteczność merchandisingu
  • Elementy merchandisingu
  • Narzędzia merchandisingowe
  • Strategiczne miejsca merchandisingowe
  1. Zasady Zachowań konsumenckich
  • Poziomy ekspozycji w sklepach
  • Reguła prawej ręki
  • Model AIDA (jak działa w merchandisingu?)
  • Poszukiwanie korzyści
  • Potęga impulsu
  1. Merchandising zmysłów
  • Impuls wzrokowy i jego potęga
  • Zmysły zapachu i smaku
  • Impuls słuchowy
  • Kolory i światło w merchandisingu
  • Bramy zmysłowe i ich wpływ na decyzje o gustach
  1. Techniki marketingowe Ekspozycji
  • Rodzaje sklepów detalicznych
  • Idealna półka z produktami
  • Organizacja promocji
  • Ćwiczenia na własnych produktach
  1. Komunikacja i negocjacje handlowe
  • Zasady komunikacji z właścicielami sklepów
  • Słowa zwrotnice
  • Medale językowe pomocne w negocjacjach
  • Asertywność i język korzyści w prezentowaniu pomysłów merchandisingowych
  • Temperament właściciela sklepu (zastosowanie zasady lustra)

 

PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • stosowania technik merchandisingowych w praktyce
  • właściwego doboru metod prezentacji produktu
  • dopasowania asortymentu oraz zagospodarowania przestrzeni w zależności od lokalizacji obiektu
  • kreowania pozytywnego wizerunku firmy
  • tworzenia i wdrażania dodatkowych narzędzi promocyjnych
  • świadomego bu­dowania współpracy z klientami
  • stosowania języka korzyści i asertywnego komunikowania się
  • projektowania przestrzeni handlowych z zachowaniem zasad merchandisingowych oraz wdrażania planów
  • efektywnych negocjacji handlowych

Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klientów. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl