Trening kompetencji managerskich to trzydniowe szkolenie poświęcone treningowi kompetencji skutecznego menedżera. Najważniejszym zadaniem, stojącym przed menedżerem w nowoczesnej organizacji, jest umiejętne kierowanie i zarządzanie personelem. Menedżer musi posiąść szereg umiejętności interpersonalnych, aby mógł sprostać temu zadaniu. Szkolenie kładzie nacisk na kompetencje osobiste, skuteczne motywowanie pracowników, zarządzanie sobą w czasie oraz prawidłowe delegowanie zadań.
CELE SZKOLENIA:
- wzrost wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie kierowania ludźmi i zarządzania procesami pracy
- wzrost poziomu umiejętności organizacyjnych i zarządzających
- doskonalenie osobistego warsztatu, w zakresie umiejętności interpersonalnych i społecznych, w kontaktach z pracownikami
- usprawnienie procesów organizacji pracy, planowania, zarządzania czasem
- doskonalenie umiejętności przywódczych poprzez identyfikację własnego stylu kierowania
- zastosowanie skutecznych technik komunikacyjnych i zasad asertywności w biznesie
- umiejętne delegowanie obowiązków
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
- Zwiększenie skuteczności menedżera:
- Rola menedżera
- Sprawdzenie obecnego poziomu kompetencji i ulubionego stylu zarządzania uczestników
- Wytyczenie ścieżki rozwoju indywidualnego
- Delegowanie i monitorowanie:
- Istota i funkcje delegowania
- Korzyści z delegowania i bariery przed powierzaniem odpowiedzialności
- Najczęstsze błędy popełniane przez kierowników
- Dopasowanie zadania do wiedzy i umiejętności pracownika
- Wykorzystanie delegowania w motywowaniu podwładnych
- Skuteczne monitorowanie efektów
- Inspirowanie i motywowanie:
- Odkrywanie indywidualnych motywacji i umiejętne ich wykorzystywanie
- Kotwice kariery, jako narzędzie do budowania odpowiedniej argumentacji i doboru sposobu komunikacji do pracowników
- Tworzenie atmosfery sprzyjającej wydajnej pracy
- Optymalne wykorzystanie potencjału zespołu
- Narzędzia płacowe i pozapłacowe do pobudzania motywacji
- Wykorzystanie pytań w samodzielnym odkrywaniu rozwiązań przez pracowników
- Informacja zwrotna, jako narzędzie do wpływania na postawy i zachowania pracowników:
- Formy informacji zwrotnej
- Umiejętność dobrania formy informacji zwrotnej do sytuacji, rozmówcy i celu
- Przygotowanie się do rozmowy
- Zasady udzielania informacji
- Reakcje na informację zwrotną
- Komunikacja z pracownikiem
- Wspieranie rozwoju:
- Określenie mocnych i słabych stron z punktu widzenia zajmowanego stanowiska
- Metody skutecznego identyfikowania mocnych i słabych stron pracowników
- Zasady udzielania informacji zwrotnej z dopasowaniem do sytuacji i osobowości pracownika
- Korzyści wynikające z dbałości o ciągły i właściwy rozwój podwładnych
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- przekazywania informacji zwrotnych w sposób pozytywny, jasny, zrozumiały i skuteczny
- skutecznego wpływania na postawy swoich pracowników poprzez zastosowanie odpowiednich sposobów komunikacji oraz technik wywierania wpływu
- przeprowadzania analiz potrzeb swoich pracowników, by dzięki temu umiejętnie i skutecznie z nimi rozmawiać oraz motywować ich do działania
- zarządzania oraz delegowania zadań i obowiązków w taki sposób, aby były wykonywane rzetelnie, punktualnie i z przyjemnością
- planowania, co ma bezpośredni wpływ na zwiększanie efektywności podejmowanych działań zarówno swoich, jak i całego zespołu
Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w kierowaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl