Delegowanie zadań i uprawnień służy zarówno poprawie organizacji pracy, jak również jest skutecznym narzędziem zwiększenia zaangażowania pracowników. Szkolenie pomoże Ci połączyć wiedzę z zakresu procesu delegowania, z umiejętnością świadomego pracowania na motywacji i potrzebach Twoich ludzi. Z jednej strony umiejętności te „odciążą” Cię, pozwalając skupić się na działaniach zarządczych, a z drugiej – pomogą zarządzać rozwojem pracowników i zespołów.
CELE:
- rozwinięcie kompetencji w zakresie osiągania porozumienia z podległym zespołem, wpływania na pracę tego zespołu, motywowania go i budowania zaangażowania poszczególnych jego członków w zlecane działania
- podniesienie umiejętności delegowania zadań i uprawnień
- podniesienie umiejętności prowadzenia rozmowy z pracownikiem, zasady przekazywania informacji zwrotnej
- poznanie znaczenia i metod wspierania rozwoju kadry
KORZYŚCI:
- diagnozowanie poziomu rozwoju pracownika – kompetencji i motywacji
- ustalanie programu rozwoju pracowników
- przekazywanie jasnej, rzetelnej informacji zwrotnej o poziomie wykonania zadania przez pracownika
- organizacja pracy własnej i zespołu – delegowanie zadań
- rangowanie zadań, określanie priorytetów
- identyfikacja i likwidowanie czynników zakłócających pracę
PROGRAM:
- Delegowanie uprawnień. Funkcje menadżerskie kluczowe dla delegowania
- korzyści z delegowania
- poziomy delegowania
- przyczyny niedelegowania
- problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
- Delegowanie
- zlecanie uprawnień/zadań
- strach przed braniem odpowiedzialności
- dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników
- zakres powierzonej odpowiedzialności a rodzaj sprawowanej kontroli wykonania
- znaczenie odpowiedniego komunikowania delegowanych zadań i uprawnień
- Bariery w delegowaniu uprawnień
- rodzaje barier w delegowaniu uprawnień i zadań
- stereotypy dotyczące delegowania uprawnień i zadań
- Ocena pracownika po wykonaniu zadań
- rozwijanie podwładnych w codziennej pracy
- proste i skuteczne rozmowy wspierające
- dostosowanie metod coachingowych do celu, kierunku rozwoju i sytuacji pracownika
- prowadzenie rozmów oceniających – konstruktywna krytyka, komunikat JA
- okresowa ocena pracownika
- Rola naszej automotywacji i jej wpływ na pracę zespołu – doskonalenie się oraz zwiększanie własnej efektywności. Jak ludzie podchodzą do zlecanych im zadań
- samodoskonalenie się. Co można zmieniać, a co warto zmieniać?
- świadomość własnych możliwości i ograniczeń
- motywowanie siebie i innych do zmian- główne czynniki i zasady budowania automotywacji wśród podwładnych
- jak wykorzystać i rozwijać własne talenty oraz rola podświadomości w ich osiąganiu?
- zmiana nastawienia kluczem do zwiększenia zaangażowania pracowników
- źródła pozytywnego nastawienia – psychologia samokonceptu
- przekonania: motywujące i ograniczające-analiza ich wpływu na prace menedżera oraz jego rozwój
- łamanie zasad i schematów myślowych w pracy podwładnego
- bariery i ich przełamywanie w procesie generowania pomysłów
- analiza i wykorzystywanie negatywnych emocji, jako sygnałów do dokonywania konstruktywnych zmian
- ocena własnej efektywności oddziaływania na innych ludzi – świadomość własnych możliwości i ograniczeń, w tym mocnych i słabych stron, jako menedżera- analiza tzw. SWOT
- Zadania zwiększające umiejętności wdrożenia narzędzi w codzienną pracę
- Wypracowanie wdrożeń działań, by zagwarantować sobie ich efektywność.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl