Menu

Delegowanie zadań i uprawnień służy zarówno poprawie organizacji pracy, jak również jest skutecznym narzędziem zwiększenia zaangażowania pracowników. Szkolenie pomoże Ci połączyć wiedzę z zakresu procesu delegowania, z umiejętnością świadomego pracowania na motywacji i potrzebach Twoich ludzi. Z jednej strony umiejętności te „odciążą” Cię, pozwalając skupić się na działaniach zarządczych, a z drugiej – pomogą zarządzać rozwojem pracowników i zespołów.

 

CELE:

  • rozwinięcie kompetencji w zakresie osiągania porozumienia z podległym zespołem, wpływania na pracę tego zespołu, motywowania go i budowania zaangażowania poszczególnych jego członków w zlecane działania
  • podniesienie umiejętności delegowania zadań i uprawnień
  • podniesienie umiejętności prowadzenia rozmowy z pracownikiem, zasady przekazywania informacji zwrotnej
  • poznanie znaczenia i metod wspierania rozwoju kadry

 

KORZYŚCI:

  • diagnozowanie poziomu rozwoju pracownika – kompetencji i motywacji
  • ustalanie programu rozwoju pracowników
  • przekazywanie jasnej, rzetelnej informacji zwrotnej o poziomie wykonania zadania przez pracownika
  • organizacja pracy własnej i zespołu – delegowanie zadań
  • rangowanie zadań, określanie priorytetów
  • identyfikacja i likwidowanie czynników zakłócających pracę

 

PROGRAM:

  1. Delegowanie uprawnień. Funkcje menadżerskie kluczowe dla delegowania
  • korzyści z delegowania
  • poziomy delegowania
  • przyczyny niedelegowania
  • problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
  1. Delegowanie
  • zlecanie uprawnień/zadań
  • strach przed braniem odpowiedzialności
  • dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników
  • zakres powierzonej odpowiedzialności a rodzaj sprawowanej kontroli wykonania
  • znaczenie odpowiedniego komunikowania delegowanych zadań i uprawnień
  1. Bariery w delegowaniu uprawnień
  • rodzaje barier w delegowaniu uprawnień i zadań
  • stereotypy dotyczące delegowania uprawnień i zadań
  1. Ocena pracownika po wykonaniu zadań
  • rozwijanie podwładnych w codziennej pracy
  • proste i skuteczne rozmowy wspierające
  • dostosowanie metod coachingowych do celu, kierunku rozwoju i sytuacji pracownika
  • prowadzenie rozmów oceniających – konstruktywna krytyka, komunikat JA
  • okresowa ocena pracownika
  1. Rola naszej automotywacji i jej wpływ na pracę zespołu – doskonalenie się oraz zwiększanie własnej efektywności. Jak ludzie podchodzą do zlecanych im zadań
  • samodoskonalenie się. Co można zmieniać, a co warto zmieniać?
  • świadomość własnych możliwości i ograniczeń
  • motywowanie siebie i innych  do zmian- główne czynniki i zasady budowania automotywacji  wśród podwładnych
  • jak wykorzystać i rozwijać własne talenty oraz rola podświadomości w ich osiąganiu?
  • zmiana nastawienia kluczem do zwiększenia zaangażowania pracowników
  • źródła pozytywnego nastawienia – psychologia samokonceptu
  • przekonania: motywujące i ograniczające-analiza ich wpływu na prace menedżera oraz jego rozwój
  • łamanie zasad i schematów myślowych w pracy podwładnego
  • bariery i ich przełamywanie w procesie generowania pomysłów
  • analiza i wykorzystywanie negatywnych emocji, jako sygnałów do dokonywania konstruktywnych zmian
  • ocena własnej efektywności oddziaływania na innych ludzi – świadomość własnych możliwości i ograniczeń, w tym mocnych i słabych stron, jako menedżera- analiza tzw. SWOT
  1. Zadania zwiększające umiejętności wdrożenia narzędzi w codzienną pracę
  • Wypracowanie wdrożeń działań, by zagwarantować sobie ich efektywność.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl