Menu

Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z narzędziami badania rynku, istotnymi dla firm, które wprowadzają na rynek nowy produkt, ale również dla tych, których poprzednie działania marketingowe nie przyniosły oczekiwanych efektów. Pokażemy, jak zmierzyć skuteczność kampanii reklamowych, sprawdzić popyt na towary lub usługi oraz poznać preferencje konsumentów. Szkolenie analiza rynkowa kładzie nacisk na praktyczne umiejętności, które pozwolą profesjonalnie przeprowadzać badania, oparte na wiarygodnych i interpretowalnych danych.

 

CELE SZKOLENIA:

  • Zapoznanie uczestników z rolą badań rynkowych w działaniach marketingowych
  • Wskazanie czynników warunkujących zachowania konsumentów na rynku
  • Przedstawienie metod badania preferencji konsumentów
  • Nabycie praktycznych umiejętności tworzenia projektu badania, doboru próby badawczej, ustalania metod badania oraz sposobów weryfikacji zebranych danych, analizy, oceny i prezentacji wyników

 

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

  1. Wprowadzenie do badań rynkowych
  • Znaczenie badań rynkowych w marketingu
  • Cel i zakres badań rynkowych
  1. Rola badań rynkowych w podejmowaniu decyzji marketingowych
  • Przegląd przypadków: Sukcesy i porażki wynikające z badań
  • Dyskusja: Znaczenie badań rynkowych w kontekście wprowadzania nowego produktu
  1. Zachowania konsumentów
  • Czynniki wpływające na decyzje zakupowe
  • Jak zmieniają się preferencje konsumentów w odpowiedzi na trendy rynkowe
  1. Metody badania preferencji konsumentów
  • Podejścia ilościowe vs. jakościowe w badaniach rynku
  • Techniki zbierania danych: ankiety, wywiady, grupy fokusowe
  1. Projektowanie badania rynkowego
  • Tworzenie celu i hipotez badawczych
  • Wybór odpowiedniej próby badawczej
  • Metody analizy danych
  1. Praktyczne ćwiczenia: Tworzenie projektu badania
  • W grupach: Opracowanie projektu badania zgodnego z określonymi celami
  • Omówienie doświadczeń i pomysłów
  1. Gromadzenie i weryfikacja danych
  • Praktyczne techniki zbierania i weryfikacji danych: narzędzia i aplikacje
  • Analiza danych: Wprowadzenie do podstawowych metod analizy
  • Jak skutecznie prezentować wyniki badań
  • Przykłady efektywnych raportów badawczych
  • Ćwiczenia praktyczne: Prezentacja wyników projektu badania

 

PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Uczestnicy nauczą się, jak badania rynkowe wpływają na podejmowanie decyzji marketingowych i jakie mają znaczenie w wprowadzaniu nowych produktów.
  • Zdobędą wiedzę na temat czynników wpływających na decyzje zakupowe, a także umiejętność analizy zmieniających się preferencji konsumentów w kontekście aktualnych trendów rynkowych.
  • Uczestnicy poznają różne podejścia do badań rynkowych (ilościowe i jakościowe) oraz techniki zbierania danych, takie jak ankiety, wywiady czy grupy fokusowe.
  • Nauczą się, jak sformułować cel badania, stworzyć hipotezy, a także wybrać odpowiednią próbę badawczą. Uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie opracować projekt badania.
  • Zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie gromadzenia i analizy danych oraz poznają narzędzia i aplikacje wspierające ten proces.
  • Uczestnicy nauczą się, jak skutecznie prezentować wyniki badań oraz tworzyć efektywne raporty badawcze. Będą mieli okazję ćwiczyć prezentację wyników swojej pracy grupowej.
  • Uczestnicy nauczą się podstawowych metod analizy danych, co pozwoli im na interpretację wyników badań w kontekście strategii marketingowych.

 

Trenerzy prowadzący warsztat to praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie w branży marketingu i PR, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności
i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

 795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl

Inne szkolenia

Poznaj pozostałe szkolenia z tej samej kategorii