Menu

W czasach rewolucji audiowizualnej, człowiek stał przede wszystkim wzrokowcem, widzem, który woli oglądać niż zgłębiać obiektywną treść. Wizerunek zyskał moc wpływowego narzędzia w drodze do realizacji celów. Umiejętność manipulowania wrażeniem przydaje się nie tylko w pracy, ale i w codziennych relacjach.
Głównym założeniem oferowanego szkolenia jest wykreowanie pożądanego wizerunku zgodnego z piastowaną funkcją, a także opanowanie sztuki skutecznego przekonywania
i prezentowania się publicznie.

 

CELE SZKOLENIA:

  •  Rozwijanie umiejętności publicznego prezentowania pomysłów i przekonań
  •  Opanowanie umiejętności minimalizowania tremy
  •  Nabycie umiejętności efektywnego prezentowania produktu, przekazywania koncepcji i projektów różnym grupom odbiorców
  •  Umiejętność przygotowania i przeprowadzenia prezentacji tak, aby osiągnąć zamierzony cel
  •  Utrzymanie zainteresowania słuchaczy i zapobieganie ich znużeniu
  •  Radzenie sobie z obiekcjami słuchaczy, odpowiadanie na pytania, wyjaśnianie wątpliwości
  •  Wywieranie na słuchaczach wrażenia doskonałej znajomości tematu i pewności siebie

 

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń.
Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki oraz wystąpienia. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  •  Wystąpienia

 

AUTOPREZENTACJA PRZYKŁADOWY PROGRAM:

  1. AUTOPREZENTACJA
  •  Funkcje autoprezentacji
  •  Autoprezentacja, jako styl wywierania wpływu na innych ludzi – strategie wpływu
  •  Taktyki autoprezentacyjne- tajniki korzystnej autoprezentacji:
    • tworzenie i utrzymanie efektu pierwszego wrażenia
    • katalog narzędzi wpływu (m.in. zasada kontrastu, wyjątkowości, wdzięczności, ograniczonego zasobu)
  •  Kreowanie pożądanego wizerunku personalnego:
    • wizerunek statyczny- wygląd zewnętrzny
    • wizerunek dynamiczny- mowa ciała
      • operowanie głosem (m. in. oddech, tempo),
      • kontakt wzrokowy, uśmiech, mimika,
      • proksemika (operowanie dystansem przestrzennym),
      • kinezjetyka (postawa, witanie, poruszanie, gestykulacja)
  •  Techniki budowania pewności siebie
  •  Określenie mocnych i słabych stron osobowości istotnych w autoprezentacji
  1. WYSTĄPIENIA PUBLICZNE – ZASADY PREZENTACJI SIEBIE I TEMATU:

Ćwiczenie wybranych umiejętności niezbędnych w czasie prezentacji:

  •  Skuteczne przekonywanie i perswazja:
    • Określenie cech nadawcy, warunkujących jego wiarygodność i możliwość przekonania audytorium
    • przekaz
    • odbiorca – jak dopasować przekaz do słuchaczy?
  •  Praca z głosem – ćwiczenia
  •  Techniki radzenia sobie z tremą i zdenerwowaniem
  •  Wpływanie na stany emocjonalne uczestników – poznanie i ćwiczenie strategii wytwarzania u słuchaczy odpowiednich, z uwagi na cel prezentacji, stanów
    (m.in. poprzez stosowanie używanych NLP kotwic wizualnych i przestrzennych)
  •  Elementy autoprezentacji w czasie wystąpień – jak wykorzystać język ciała
  1. PREZENTACJA I JEJ KONSTRUKCJA:
  •  Struktura prezentacji
  •  Zasady przygotowania prezentacji
  •  Techniki rozpoczęcia prezentacji, czyli jak zrobić dobry wstęp:
    • ćwiczenie umiejętności wzbudzenia zainteresowania audytorium
      i przykucia uwagi
    • dowiedzenie swojej wiarygodności, zrobienie dobrego wrażenia
    • poznawanie technik nawiązania kontaktu ze słuchaczami i wytworzenia w nich gotowości akceptowania tego, co usłyszą
    • umiejętność wzbudzania motywacji u rozmówcy
  •  Style odbioru informacji:
    • efekt początku i końca, wyróżnienia, powtórzenia
    • krzywa wydajności pracy umysłowej
    • zasady uczenia się dorosłych
  •  Rozwinięcie, czyli jak konstruować prezentację
  •  Odpowiadanie na pytania, radzenie sobie z wątpliwościami
  •  Zamknięcie prezentacji – techniki
  •  Przekaz wizualny – kiedy go wykorzystywać oraz zasady stosowania pomocy wizualnych

 

PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  •  wykorzystania technik autoprezentacyjnych
  •  kreowania własnego wizerunku osobistego
  •  wykorzystania zasad wystąpień publicznych
  •  skutecznego przekonywania i stosowania perswazji
  •  radzenia sobie ze stresem w sytuacjach ekspozycji publicznej
  •  przygotowywania prezentacji
  •  wzbudzania zainteresowania i podtrzymywania motywacji audytorium

Trenerzy, prowadzący warsztat, to eksperci w dziedzinie wystąpień publicznych. W trosce o naszych uczestników, aby skuteczność ich wystąpień była na bardzo wysokim poziomie, oddajemy im do dyspozycji najwyższej klasy fachowców.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl