Istotą automotywacji jest zmiana podejścia do problemu – z „muszę” na „mogę i chcę”. Ilustruje to główny cel prezentowanego szkolenia, jakim jest odnalezienie sposobów
na skuteczne mobilizowanie się do działania zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym.
W trakcie warsztatów, uczestnicy zwiększą świadomość na temat determinantów osiągania swoich celów oraz dowiedzą się, jak wzbudzać w sobie siłę do ich realizowania.
CEL SZKOLENIA:
- Nabycie wiedzy z zakresu mechanizmów motywujących ludzi do działania
- Poszerzenie świadomości źródeł własnej inspiracji
- Rozpoczęcie lub wzmocnienie procesu dążenia do samorealizacji
- Wskazanie metod stałego zwiększania stopnia zadowolenia z podejmowanych działań
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń.
Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:
- Niezbędna wiedza na temat motywacji
- Teoria treści (teoria potrzeb Maslowa, dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga, teoria osiągnięcia Atkinsona, Teoria zachowań przedsiębiorczych McClelland, Teoria pracy McGregora)
- Teoria procesu (teoria oczekiwań wartości Vrooma, teoria popędu Hulla)
- Teoria wzmocnienia (teoria motywacji zachowań Skinnera)
- Czynniki motywujące oraz demotywatory
- Odkrywanie i stosowanie indywidualnych motywatorów
- Automotywacja w realizacji zadań
- Wybrane techniki zarządzanie sobą w czasie
- Przekonania i nawyki
- „muszę” zamienić w „chcę”
- Przekonania powstrzymujące podejmowanie skutecznych działań
- Mobilizująca i motywująca funkcja przekonań
- Siła nawyków w warunkowaniu naszych sukcesów i porażek
- Metody eliminacji złych nawyków
- Metody zapobiegania wypaleniu zawodowemu
- Przyczyny i objawy wypalenia zawodowego
- Sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy
- Szczypta asertywności czyli jak odmawiać
- Metody regenerowania sił
- „Nowe Ścieżki” – w jaki sposób pobudzić kreatywność
- Sztuka szukania nowych rozwiązań
- Techniki pomagające w przezwyciężaniu przeszkód dla twórczego myślenia
- Co to znaczy działać zespołowo i proaktywnie
- Warunki istnienia zespołu oraz potrzeby członków zespołu w dziedzinie zadań, utrzymania grupy i rozwoju indywidualnego
- Jak wzmocnić nastawienie na realizację i dążenie do osiągnięcia celu?
- Proaktywność w szukaniu rozwiązań problemów.
- Skład zespołu. Kto jest kim w zespole – zasada komplementarności ról
- Typologia ról zespołowych w wymiarze zadaniowym interpersonalnym oraz ich znaczenie dla pracy zespołu.
- Współpraca na rzecz klienta wewnętrznego
- Działanie na rzecz wspólnych celów.
- Budowanie dobrych relacji wewnątrz firmy – dbałość o klienta wewnętrznego.
- Umiejętność budowania dobrego kontaktu i dbania o przyjazny wizerunek własnej osoby.
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Identyfikowania oraz wykorzystywania własnych motywatorów
- Efektywnego zarządzania sobą w czasie
- Radzenia sobie ze stresem w pracy
- Asertywnej komunikacji
- Pobudzania kreatywności
- Proaktywnego działania w zespole
- Współpracy na rzecz wspólnych celów
- Budowania pozytywnych relacji wewnątrz firmy
- Autoprezentacji
Trenerzy prowadzący warsztat to praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie w pracy nad rozwojem osobistym, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Jeśli nie znaleźliście Państwo na stronie tematu, który Was szczególnie interesuje, prosimy o kontakt. Program zostanie przygotowany specjalnie dla Państwa potrzeb.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl