Asertywność oznacza skuteczne wyznaczenie swoich granic przy jednoczesnym szanowaniu pozycji innych ludzi. Pokazuje, że opinie, przekonania, myśli i uczucia drugiej osoby są równie ważne, jak własne. Postawa asertywna jest pożądana zarówno w codziennych relacjach z otoczeniem, jak i w biznesie. Opanowanie asertywnej komunikacji pomaga zachować autonomię, postępować zgodnie z własnymi zasadami, by skutecznie realizować cele, zachowując przy tym pozytywne relacje z rozmówcami.
CEL SZKOLENIA:
- Wypracowanie umiejętności asertywnego funkcjonowania, również w trudnych i kryzysowych sytuacjach
- Opanowanie zdolności obrony własnych praw
- Wskazanie narzędzi i technik budowania długotrwałych, satysfakcjonujących relacji interpersonalnych niezależnie od sytuacji
METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń.
Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
- Co to jest asertywność?
- Jak wygląda asertywna autoprezentacja ?
- Dlaczego warto być asertywnym?
2. Asertywny język ciała i umysłu
- Podstawowe zachowania asertywne
- Asertywny język ciała
- Techniki asertywne
3. Granice asertywności
- Obrona konieczna
- Niebezpieczne skutki uległości
- Wyrażanie złości i uczuć negatywnych
- Konstruktywna krytyka
- Komplementy i wyrażanie własnej opinii
- Uczucia pozytywne i konstruktywna krytyka
- Skuteczne komunikaty zwrotne
- Asertywne przyjmowanie ocen
- Przyjmowanie pochwał i zarzutów
- Akceptacja siebie i akceptacja innych
- Asertywne reagowanie na pochwałę i krytykę
- Jak sobie radzić z trudnym partnerem?
- Skuteczne reagowanie na manipulację, agresywną krytykę i atak
- Jak zachowywać się asertywnie wobec przedstawicieli różnych szczebli drabiny społecznej?
- Zachowania asertywne wobec trudnych partnerów
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Asertywnego komunikowania się z innymi podczas kierowania rozmową, odmawiania, reagowania na pochwały i krytykę, udzielania informacji zwrotnej oraz osiągania kompromisu
- Asertywnego zachowania się w sytuacjach prywatnych i biznesowych, również podczas konfrontacji z trudnym partnerem
- Skutecznego realizowania własnych potrzeb i interesów
- Radzenia sobie z agresją i manipulacją rozmówcy
Trenerzy prowadzący warsztat to praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie
w pracy nad rozwojem osobistym, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl