Menu

Asertywność oznacza skuteczne wyznaczenie swoich granic przy jednoczesnym szanowaniu pozycji innych ludzi. Pokazuje, że opinie, przekonania, myśli i uczucia drugiej osoby są równie ważne, jak własne. Postawa asertywna jest pożądana zarówno w codziennych relacjach z otoczeniem, jak i w biznesie. Opanowanie asertywnej komunikacji pomaga zachować autonomię, postępować zgodnie z własnymi zasadami, by skutecznie realizować cele, zachowując przy tym pozytywne relacje z rozmówcami.

 

CEL SZKOLENIA:

  • Wypracowanie umiejętności asertywnego funkcjonowania, również w trudnych i kryzysowych sytuacjach
  • Opanowanie zdolności obrony własnych praw
  • Wskazanie narzędzi i technik budowania długotrwałych, satysfakcjonujących relacji interpersonalnych niezależnie od sytuacji

 

METODYKA I NARZĘDZIA PRACY:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń.
Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

 

PRZYKŁADOWY PROGRAM:

  1. Co to jest asertywność?
  • Jak wygląda asertywna autoprezentacja ?
  • Dlaczego warto być asertywnym?

    2. Asertywny język ciała i umysłu

  • Podstawowe zachowania asertywne
  • Asertywny język ciała
  • Techniki asertywne

    3. Granice asertywności

  • Obrona konieczna
  • Niebezpieczne skutki uległości
  • Wyrażanie złości i uczuć negatywnych
  1. Konstruktywna krytyka
  • Komplementy i wyrażanie własnej opinii
  • Uczucia pozytywne i konstruktywna krytyka
  • Skuteczne komunikaty zwrotne
  1. Asertywne przyjmowanie ocen
  • Przyjmowanie pochwał i zarzutów
  • Akceptacja siebie i akceptacja innych
  • Asertywne reagowanie na pochwałę i krytykę
  1.  Jak sobie radzić z trudnym partnerem?
  • Skuteczne reagowanie na manipulację, agresywną krytykę i atak
  • Jak zachowywać się asertywnie wobec przedstawicieli różnych szczebli drabiny społecznej?
  • Zachowania asertywne wobec trudnych partnerów

 

PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Asertywnego komunikowania się z innymi podczas kierowania rozmową, odmawiania, reagowania na pochwały i krytykę, udzielania informacji zwrotnej oraz osiągania kompromisu
  • Asertywnego zachowania się w sytuacjach prywatnych i biznesowych, również podczas konfrontacji z trudnym partnerem
  • Skutecznego realizowania własnych potrzeb i interesów
  • Radzenia sobie z agresją i manipulacją rozmówcy

Trenerzy prowadzący warsztat to praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie
w pracy nad rozwojem osobistym, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

 

Kontakt w sprawie oferty:

795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl