Szkolenia sprzedażowe – Każda firma przeżywa gorsze okresy , które mogą wiązać się z obniżonym poziomem sprzedaży, poważnymi zmianami wewnątrz samej organizacji czy też występującymi konfliktami personalnymi. Brakuje inspiracji, aktualnej wiedzy, umiejętności interpersonalnych – pewności siebie, entuzjazmu i ekspansywności. Każdy potrzebuje nowych doświadczeń, by wykreować rzeczywistość zgodną z założonymi celami – aby odnosić sukcesy w kontaktach z klientami oraz w pracy z własnym zespołem.
Od pracownika możesz wymagać tyle, ile sam inwestujesz w niego jako menedżer.
Większość z pracowników wyznaje, że do bardziej wydajnej pracy potrzebuje:
- Bezpieczeństwa
- Akceptacji
- Szacunku
- Traktowania jak osobę dorosłą
- Konstruktywnej, otwartej komunikacji pionowej i poziomej
- Uznania dla zwycięstw
- Obiektywnej oceny pracy
- Odpowiedzialności za sukcesy i błędy
- Jasnego delegowania zadań, uprawnień i odpowiedzialności
Gdy spełnione zostaną te warunki, pracownik wykaże maksymalne zaangażowanie, a organizacja będzie się rozwijać również w trudnych okresach.
Na kompetencje dyrektora zespołu handlowców i działu obsługi klienta składa się mistrzowskie opanowanie szeregu różnych umiejętności. To właśnie one wytyczają specyficzny szlak, który może przebyć każdy uczestnik naszej Akademii Menedżera.
CELE SZKOLENIA:
- Pomoc organizacjom w rozwoju kompetencji i motywowaniu pracowników oraz zwiększaniu ich integracji z organizacją, którą tworzą
- Zbudowanie zwycięskich zespołów
- Budowanie postawy entuzjazmu, szacunku i obiektywizmu
- Motywowanie do zmiany, uczenia się i rozwoju
- Doskonalenie umiejętności przywódczych – integrowanie zespołu, motywowanie do wzajemnej współpracy, rozwiązywanie konfliktów grupowych, budowanie własnego autorytetu
- Wzrost umiejętności interpersonalnych – nawiązywanie kontaktu, budowanie pozytywnych relacji, poprawa kompetencji w zakresie tzw. aktywnego słuchania, asertywność
- Podnoszenie kompetencji menedżerskich – planowanie, kontrolowanie, delegowanie uprawnień i odpowiedzialności, coaching i mentoring, zarządzanie czasem
- Doskonalenie umiejętności sprzedażowych – kontakt, analiza potrzeb, umiejętność zadawania pytań, stosowanie parafrazy w rozmowie handlowej, finalizacja transakcji
Każdy menedżer może i powinien się rozwijać w zakresie wyżej wymienionych obszarów, ponieważ jego rozwój wyznacza maksymalny poziom rozwoju organizacji, którą kieruje.
METODYKA I NARZĘEDZIA PRACY:
Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Gra symulacyjna
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Interaktywna prezentacja
- Akwarium
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
PRZYKŁADOWY PROGRAM:
I Przywództwo a zarządzanie. Menedżer – przywódca czy administrator.
Cele warsztatu:
- Wzmocnienie swojej pewność siebie, szacunku dla samych siebie i swoich zespołów.
- Uświadomienie własnego stylu zarządzania i kierunku zmian, do którego należy dążyć, aby pracować bardziej sprawnie.
- Poznanie prostych i sprawdzonych wzorców, strategii nawiązywania uczciwych i bezpośrednich kontaktów z innymi ludźmi, które budują autorytet w naturalny, oparty na szacunku sposób, bez uciekania się do siły, wynikającej tylko i wyłącznie z hierarchii i nadanej władzy.
- Poznanie i trening użytecznych narzędzi nawiązywania kontaktu – wielowymiarowe dopasowanie, systemy reprezentacji, sztuka zadawania właściwych pytań, umiejętność użycia parafrazy w celu identyfikacji potrzeb i wartości rozmówcy.
II Zarządzanie procesem grupowym. Menedżer – wiatr w żagle, wiatr pod żagle.
Cele warsztatu:
- Zrozumienie swojej roli w zespole, jako katalizatora zmian oraz uznanie, że proces grupowy doprowadza do rozwoju całej grupy i poszczególnych jednostek.
- Zrozumienie, że grupa jest siłą, która wspiera i umacnia konstruktywne przywództwo.
- Nauka diagnozowania i wykorzystywania procesu grupowego do efektywnego zarządzania swoim zespołem.
- Poznanie i ćwiczenie prostych strategii rozwiązywania problemów grupowych.
- Nabycie wiedzy o procesie rozwoju grupy, jego etapach oraz rolach grupowych.
- Diagnoza poziomu rozwoju grupy.
- Trening konstruktywnych interwencji na poszczególnych etapach rozwoju grupowego.
III Delegowanie i zarządzanie czasem. Pracować więcej, czy mądrzej? Dobry menedżer kontroluje swój czas – kiepskim rządzi czas, inni i przypadek
Cele warsztatu:
- Uświadomienie sobie jeszcze lepiej, że przekazywanie uprawnień i obowiązków nie jest oddawaniem władzy, lecz jej sprawowaniem, a planowanie i kontrola może być narzędziem motywacji, a nie udręką menedżera.
- Trening delegowania uprawnień i obowiązków, asertywności, rozwiązywania konfliktów.
- Zarządzanie poprzez cele, zadania, wyjątki.
- Nauka wykorzystywania czasu swojego i pracowników, by bardziej efektywnie i mniejszym nakładem energii psychicznej realizować coraz większe cele.
- Trenowanie umiejętności konstruowania celów, formułowania zadań, oceny ich ważności, określania priorytetów, budowania długo-, średnio- i krótkoterminowych planów i ich realizacji.
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW UCZESTNICY POPRAWIĄ ORAZ NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:
- Skutecznego oddziaływania na postawy swoich pracowników poprzez zastosowanie odpowiednich technik komunikacji oraz wywierania wpływu
- Przekazywania informacji zwrotnych w sposób pozytywny, jasny, zrozumiały i skuteczny
- Przeprowadzania analiz potrzeb swoich pracowników, aby umiejętnie i skutecznie z nimi rozmawiać oraz motywować ich do działania
- Zarządzania oraz delegowania zadań i obowiązków w taki sposób, by były wykonywane rzetelnie, z przyjemnością i punktualnie
- Panowania zadań i ustalania priorytetów, które mają bezpośredni wpływ na zwiększanie efektywności podejmowanych działań, zarówno swoich jak i całego zespołu
Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klientów. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktycznych umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.
Kontakt w sprawie oferty:
795 017 607
szkolenia@ctegroup.pl